Συντήρηση - λύσιμο SGL podstar / prima
-
- Δημοσιεύσεις: 131
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 1:19 pm
- Όνομα: Λάμπρος
- Μηχανή:: Delonghi Dedica 680
- 2η Μηχανή:: Gaggia Deluxe(sold!)
- Μύλος:: Iberital
- Τοποθεσία: Agrinion
Συντήρηση - λύσιμο SGL podstar / prima
Καλημέρα!
παραθέτω μερικές φωτογραφίες από λύσιμο της SGL για επισκευή - συντήρηση.
το πρόβλημα ήταν η πλαστική βάση νο28 στο διάγραμμα όπου φαίνονται όλα τα επιμέρους ανταλλακτικά της μηχανής.
το πλαστικό αυτό (από τεφλόν) έλιωσε μετά από παρατεταμένη χρήση ατμού (η μηχανή πρέπει να είναι 5-6 ετών) όπου μάλλον ανέβηκε σημαντικά η θερμοκρασία στην κεφαλή του γκρουπ και το έλιωσε αρκετά ώστε να το μετατοπίσει 1-2 χιλιοστά προς τα κάτω και να μην κουμπώνει το pf (δυστυχώς δεν έχω φωτογραφία από τη συγκεκριμένη εικόνα που περιγράφω).
για να ελευθερώσετε την κεφαλή πρέπει να αριθμήσετε τα καλώδια ώστε να μην γίνει λάθος μετά στην επανατοποθέτηση και να γίνει και σχετικά γρήγορα το δέσιμο!
το βασικότερο πρόβλημα ήταν το κάτω μέρος της μηχανής και κυρίως οι βάσεις στήριξης Νο19 στο διάγραμμα οι οποίες δεν λύνονταν με τίποτα γιατί είχαν σκουριάσει εσωτερικά οι βίδες τους και δεν ξεβίδωναν εύκολα. για να αφαιρεθεί η κεφαλή αναγκάστηκα να κόψω τη μία βάση στήριξης .... Προσοχη οι βάσεις στήριξης κοστίζουν 9 ευρώ η μια...!!! Βιδώνουν πάνω στην κεφαλή με μια ακέφαλη βίδα και "κουμπώνουν" στο γκρουπ με μια βίδα άλεν με στρογγυλή κεφαλή. Τις βίδες τι αγόρασα όλες με 1 ευρώ ανοξείδωτες..!
το καλύτερο κομμάτι είναι τώρα.
για να λυθεί το κάτω μέρος της κεφαλής θα πρέπει να είστε πολύ τυχεροί να ξεβιδώσετε την κεντρική βίδα από μπρούτζο. Στο κάτω μέρος αρκεί ωστόσο να ξεβιδώσετε 2 βιδάκια και να χτυπήσετε μετά τη βίδα την κεντρική από πάνω με το σφυρί. Το χτύπημα θα αναγκάσει τα άλατα να ξεκολήσουν το καπάκι Νο27 και θα απελευθερωθεί και η βαλβίδα (εσωτερικά το ελατήριο Νο30.).
με μια καλή βούρτσα όλα τα κομμάτια γίνονται καινούρια και τα επανατοποθέτησα. πιθανώς να είναι καλή ιδεά να αγοράσει κανείς τις λαστιχένιες τσιμούχες (δεν κοστίζουν) και να είναι και σίγουρος για την στεγανοποίηση εσωτερικά. εγώ δεν το είχα προβλέψει και τις ξανατοποθέτησα.
όλα τα ανταλλακτικά είναι διαθέσιμα από Kafea.gr - εγώ τα πήρα από τον τοπικό αντιπρόσωπό τους (γλυτώνοντας τα έξοδα μεταφοράς).
γενικά είναι αρκετά απλή διαδικασία λυσίματος.
αν θυμηθώ κάτι περισσότερο θα το προσθέσω αργότερα !
παραθέτω μερικές φωτογραφίες από λύσιμο της SGL για επισκευή - συντήρηση.
το πρόβλημα ήταν η πλαστική βάση νο28 στο διάγραμμα όπου φαίνονται όλα τα επιμέρους ανταλλακτικά της μηχανής.
το πλαστικό αυτό (από τεφλόν) έλιωσε μετά από παρατεταμένη χρήση ατμού (η μηχανή πρέπει να είναι 5-6 ετών) όπου μάλλον ανέβηκε σημαντικά η θερμοκρασία στην κεφαλή του γκρουπ και το έλιωσε αρκετά ώστε να το μετατοπίσει 1-2 χιλιοστά προς τα κάτω και να μην κουμπώνει το pf (δυστυχώς δεν έχω φωτογραφία από τη συγκεκριμένη εικόνα που περιγράφω).
για να ελευθερώσετε την κεφαλή πρέπει να αριθμήσετε τα καλώδια ώστε να μην γίνει λάθος μετά στην επανατοποθέτηση και να γίνει και σχετικά γρήγορα το δέσιμο!
το βασικότερο πρόβλημα ήταν το κάτω μέρος της μηχανής και κυρίως οι βάσεις στήριξης Νο19 στο διάγραμμα οι οποίες δεν λύνονταν με τίποτα γιατί είχαν σκουριάσει εσωτερικά οι βίδες τους και δεν ξεβίδωναν εύκολα. για να αφαιρεθεί η κεφαλή αναγκάστηκα να κόψω τη μία βάση στήριξης .... Προσοχη οι βάσεις στήριξης κοστίζουν 9 ευρώ η μια...!!! Βιδώνουν πάνω στην κεφαλή με μια ακέφαλη βίδα και "κουμπώνουν" στο γκρουπ με μια βίδα άλεν με στρογγυλή κεφαλή. Τις βίδες τι αγόρασα όλες με 1 ευρώ ανοξείδωτες..!
το καλύτερο κομμάτι είναι τώρα.
για να λυθεί το κάτω μέρος της κεφαλής θα πρέπει να είστε πολύ τυχεροί να ξεβιδώσετε την κεντρική βίδα από μπρούτζο. Στο κάτω μέρος αρκεί ωστόσο να ξεβιδώσετε 2 βιδάκια και να χτυπήσετε μετά τη βίδα την κεντρική από πάνω με το σφυρί. Το χτύπημα θα αναγκάσει τα άλατα να ξεκολήσουν το καπάκι Νο27 και θα απελευθερωθεί και η βαλβίδα (εσωτερικά το ελατήριο Νο30.).
με μια καλή βούρτσα όλα τα κομμάτια γίνονται καινούρια και τα επανατοποθέτησα. πιθανώς να είναι καλή ιδεά να αγοράσει κανείς τις λαστιχένιες τσιμούχες (δεν κοστίζουν) και να είναι και σίγουρος για την στεγανοποίηση εσωτερικά. εγώ δεν το είχα προβλέψει και τις ξανατοποθέτησα.
όλα τα ανταλλακτικά είναι διαθέσιμα από Kafea.gr - εγώ τα πήρα από τον τοπικό αντιπρόσωπό τους (γλυτώνοντας τα έξοδα μεταφοράς).
γενικά είναι αρκετά απλή διαδικασία λυσίματος.
αν θυμηθώ κάτι περισσότερο θα το προσθέσω αργότερα !
- Christos
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 8794
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 23, 2010 12:26 pm
- Μηχανή:: Rancilio Silvia V3
- 2η Μηχανή:: Gaggia New Baby 06
- Μύλος:: Mahlkönig Vario
- 2ος Μύλος:: Anfim Best
- Τοποθεσία: Πτολεμαΐδα
Re: Συντήρηση - λύσιμο SGL podstar / prima
Πολύ καλό και χρήσιμο post Λάμπρο.
Off topic:
Σχετικά με την σειρά των φωτογραφιών και πως αυτές μπορούν να παρεμβληθούν στο κείμενο δες το παρακάτω link.
viewtopic.php?f=13&t=677#p6331
Off topic:
Σχετικά με την σειρά των φωτογραφιών και πως αυτές μπορούν να παρεμβληθούν στο κείμενο δες το παρακάτω link.
viewtopic.php?f=13&t=677#p6331
Δεν απαντώ ποτέ σε προσωπικά μηνύματα που αφορούν θέματα της δημόσιας συζήτησης.
- focus
- Δημοσιεύσεις: 594
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 20, 2010 4:48 am
- Όνομα: Γιώργος
- Μηχανή:: Isomac Tea II
- 2η Μηχανή:: † Ariete Prestige †
- Μύλος:: Macap M4 Stepless
- Οι καφέδες μου:: La Margarita,Hasbean:La Fany Bourbon
- Τοποθεσία: Χανιά
Re: Συντήρηση - λύσιμο SGL podstar / prima
Ενδιαφέρον, πολύ καλή η παρουσίαση.
Re: Συντήρηση - λύσιμο SGL podstar / prima
Αυτες τις μερες προσπαθω να επισκευασω μια euromatic pods και ελεγα να ανεβασω καμμια φωτο της αλλα με προλαβε ο καλος φιλος με πολυ ωραιες φωτο που δειχνουν με τι εχει να κανει κανεις.Οπως και η μηχανη του φιλου εδω ετσι και η euromatic απο οσο βλεπω εχουν τα ιδια υλικα.Ιδιο μποιλερακι ,ιδιο γκρουπ ,ιδια καλωδιωση και θερμοστατες και ολοιδια βαλβιδα διανομης νερου.Αυτη την βαλβιδα ηθελα να προειδοποιησω οποιος κανει παρομοια επισκευη να μην κανει ουτε αποπειρα να την λυσει.Πολυ απλα οι πιθανοτητες να του καταστραφει ειναι πολυ πολυ μεγαλες και πρεπει να ειναι πολυ ακριβη σαν ανταλλακτικο.Η πρωτη ματια παντως μεσα σε παραπεμπει σε krupsκατασταση
Μπραβο σου παντως πολυ καλη δουλεια εκανες.Ελαμψε η μηχανουλα.
Υγ.Ερωτησουλα.Ανταλλακτικα για αυτες που βρισκουμε;
Μπραβο σου παντως πολυ καλη δουλεια εκανες.Ελαμψε η μηχανουλα.
Υγ.Ερωτησουλα.Ανταλλακτικα για αυτες που βρισκουμε;
- focus
- Δημοσιεύσεις: 594
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 20, 2010 4:48 am
- Όνομα: Γιώργος
- Μηχανή:: Isomac Tea II
- 2η Μηχανή:: † Ariete Prestige †
- Μύλος:: Macap M4 Stepless
- Οι καφέδες μου:: La Margarita,Hasbean:La Fany Bourbon
- Τοποθεσία: Χανιά
Re: Συντήρηση - λύσιμο SGL podstar / prima
Portstewart έγραψε: ...όλα τα ανταλλακτικά είναι διαθέσιμα από Kafea.gr - εγώ τα πήρα από τον τοπικό αντιπρόσωπό τους (γλυτώνοντας τα έξοδα μεταφοράς).
-
- Δημοσιεύσεις: 131
- Εγγραφή: Δευ Φεβ 14, 2011 1:19 pm
- Όνομα: Λάμπρος
- Μηχανή:: Delonghi Dedica 680
- 2η Μηχανή:: Gaggia Deluxe(sold!)
- Μύλος:: Iberital
- Τοποθεσία: Agrinion
Re: Συντήρηση - λύσιμο SGL podstar / prima
Να προσθέσω ότι ένα θόρυβο που έκανε η αντλία στο ξεκίνημα του καφέ (τώρα συνειδητοποιώ ότι ήταν αέρας στην αντλία) σταμάτησε να τον κάνει και είναι πολύ πιο αθόρυβη.
Γενικά όπως είπα είναι αρκετά εύκολο το άνοιγμα της κεφαλής και ίσως τελικά να μην είναι άσχημη ιδέα να ανοίγει κανείς την κεφαλή για καθαρισμό από τα άλατα 1-2 φορές το χρόνο. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται η καλωδίωση (σωστή αρίθμηση και φωτο από ψηλά για να είμαστε σίγουροι που πάει τι...). Το άνοιγμα της κεφαλής με αυτή τη συχνότητα θα επιτρέπει και στις βίδες να καθαρίζονται από άλατα ή σκουριά γιατί πχ οι κυλινδρικές βάσεις στήριξης κάνουν 9 ευρώ η μια...Και φυσικά τα σημεία που έρχονται σε επαφή με το νερό θα δουλεύουν καλύτερα μετά το καθάρισμα. (προσωπικά διαπιστώνω ότι η αφαλάτωση δεν είναι αρκετή...εκτός κι αν γίνεται πολύ συχνά και με τεράστια συνέπεια)
Γενικά όπως είπα είναι αρκετά εύκολο το άνοιγμα της κεφαλής και ίσως τελικά να μην είναι άσχημη ιδέα να ανοίγει κανείς την κεφαλή για καθαρισμό από τα άλατα 1-2 φορές το χρόνο. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται η καλωδίωση (σωστή αρίθμηση και φωτο από ψηλά για να είμαστε σίγουροι που πάει τι...). Το άνοιγμα της κεφαλής με αυτή τη συχνότητα θα επιτρέπει και στις βίδες να καθαρίζονται από άλατα ή σκουριά γιατί πχ οι κυλινδρικές βάσεις στήριξης κάνουν 9 ευρώ η μια...Και φυσικά τα σημεία που έρχονται σε επαφή με το νερό θα δουλεύουν καλύτερα μετά το καθάρισμα. (προσωπικά διαπιστώνω ότι η αφαλάτωση δεν είναι αρκετή...εκτός κι αν γίνεται πολύ συχνά και με τεράστια συνέπεια)