Compak K3 Touch
- Jazz
- Δημοσιεύσεις: 1084
- Εγγραφή: Κυρ Ιουν 12, 2016 4:12 pm
- Όνομα: Σταυριάνα
- Μηχανή:: Lelit PL41 PLUST PID
- 2η Μηχανή:: V60Hario,Bonavita
- Μύλος:: Compak E10 ON DEMAND
- Οι καφέδες μου:: Specialty
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Compak K3 Touch
Γιώργο εγώ ποτέ δεν είπα, ότι δεν είναι καλός ή προτεινόμενος ο μύλος για αγορά. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι αν γύριζα το χρόνο πίσω, θα τον ξανά-αγόραζα. Φαντάζομαι με καταλαβαίνετε. Συμβιώνω με ένα ελαττωματικό μοντέλο και δεν είναι δυνατόν να είμαι ευχαριστημένη! Οπότε, αν με ρωτήσουν ποτέ αν τον προτείνω, απλά δε θα εκφέρω άποψη γιατί δε θα θελήσω να προκαταβάλλω τον μελλοντικό αγοραστή.
Αλλά όπως και να το κάνουμε, και καλός να είναι ο μύλος, η ''εγγύηση'' που προσφέρει η επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία, είναι ΑΘΛΙΑ! Οπότε, με τι 'ασφάλεια' να αγοράσω στο μέλλον ένα προϊόν που υποστηρίζεται από τη Eurogat? ...
Πριν λίγο έγραψα ένα κείμενο για την Compak, για να το στείλω μέσω email. Αν και άπατο βλέπω να πηγαίνει... Anyway, το παραθέτω εδώ, να μου πείτε τη γνώμη σας προτού το στείλω.
Μπορεί να έχω κάνει και λαθάκια, αν έχετε την καλοσύνη διορθώστε με!
(Ίσως να είμαι και λιγάκι απότομη/αυστηρή στο κείμενο, οπότε ίσως χρειαστεί να ...μαλακώσω λίγο)
Dear Sir or Madam,
I am writing to you and Compak company, in order to inform you about a serious problem that I come up against with a product of your company / production, which I purchased three months ago, from a well-known Greek e-shop. This product is “Compak K3 Touch” grinder, which is introduced in Greece by the official delegation of Eurogat Company (http://www.eurogat.eu). Eurogat, as you know, provides a warranty for your Compak products.
Even from the first day of the purchase and use of this particular grinder, it became clear that this compak k3 grinder was a defective piece. The grinder presents an extremely small cutting range for espresso which is not in accordance with the specifications of Compak K3 Touch series. Even next to the burrs’ contact point (where you can hear the usual ‘’crackle’’ sound of burrs), which is supposed to be the finest setting, the result of grinding, is coffee slightly fine-grind for a proper espresso extraction. It is impossible and a completely wrong construction, to be forced to grind exactly at the burrs meeting point with the characteristic ‘growl’ sound. I also get in touch with other owners of this grinder and I verify how it is the properly operation of a compak k3 touch.
I tried to be serviced by the Greek delegation of Eurogat (which it cooperates with you) and I sent them the grinder in order to diagnose and fix the problem. The grinder was introduced several times in the service of the delegation (I transaction evidence for this), and the answer of the latter was that my Compak K3 works properly and it is normal to grind next to the burrs meeting point or on even more fine adjustment, where burrs already sounds and touch each other! This is clearly and completely wrong, and occurs only in case of construction error, such as in non-fully parallel and aligned burrs.
The problem was clearly not solved by repositioning the burrs or by grinding 7kg of coffee.
The grinder is faulty so please take action on this matter, as the Greek delegation Eurogat is unable to serve and correct the problem after so long time. If this cannot be fixed, I ask for replacement of the defective grinder.
Below, I attach all relevant documents and evidence of compak k3.
- Purchase Receipt
- Proof of import in the service of Eurogat Company
- Warranty of Eurogat / Compak
- Quality/Test control of grinder’s operation
Thank you for your time. I am looking forward for your response.
Yours faithfully,
...
Αλλά όπως και να το κάνουμε, και καλός να είναι ο μύλος, η ''εγγύηση'' που προσφέρει η επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία, είναι ΑΘΛΙΑ! Οπότε, με τι 'ασφάλεια' να αγοράσω στο μέλλον ένα προϊόν που υποστηρίζεται από τη Eurogat? ...
Πριν λίγο έγραψα ένα κείμενο για την Compak, για να το στείλω μέσω email. Αν και άπατο βλέπω να πηγαίνει... Anyway, το παραθέτω εδώ, να μου πείτε τη γνώμη σας προτού το στείλω.
Μπορεί να έχω κάνει και λαθάκια, αν έχετε την καλοσύνη διορθώστε με!
(Ίσως να είμαι και λιγάκι απότομη/αυστηρή στο κείμενο, οπότε ίσως χρειαστεί να ...μαλακώσω λίγο)
Dear Sir or Madam,
I am writing to you and Compak company, in order to inform you about a serious problem that I come up against with a product of your company / production, which I purchased three months ago, from a well-known Greek e-shop. This product is “Compak K3 Touch” grinder, which is introduced in Greece by the official delegation of Eurogat Company (http://www.eurogat.eu). Eurogat, as you know, provides a warranty for your Compak products.
Even from the first day of the purchase and use of this particular grinder, it became clear that this compak k3 grinder was a defective piece. The grinder presents an extremely small cutting range for espresso which is not in accordance with the specifications of Compak K3 Touch series. Even next to the burrs’ contact point (where you can hear the usual ‘’crackle’’ sound of burrs), which is supposed to be the finest setting, the result of grinding, is coffee slightly fine-grind for a proper espresso extraction. It is impossible and a completely wrong construction, to be forced to grind exactly at the burrs meeting point with the characteristic ‘growl’ sound. I also get in touch with other owners of this grinder and I verify how it is the properly operation of a compak k3 touch.
I tried to be serviced by the Greek delegation of Eurogat (which it cooperates with you) and I sent them the grinder in order to diagnose and fix the problem. The grinder was introduced several times in the service of the delegation (I transaction evidence for this), and the answer of the latter was that my Compak K3 works properly and it is normal to grind next to the burrs meeting point or on even more fine adjustment, where burrs already sounds and touch each other! This is clearly and completely wrong, and occurs only in case of construction error, such as in non-fully parallel and aligned burrs.
The problem was clearly not solved by repositioning the burrs or by grinding 7kg of coffee.
The grinder is faulty so please take action on this matter, as the Greek delegation Eurogat is unable to serve and correct the problem after so long time. If this cannot be fixed, I ask for replacement of the defective grinder.
Below, I attach all relevant documents and evidence of compak k3.
- Purchase Receipt
- Proof of import in the service of Eurogat Company
- Warranty of Eurogat / Compak
- Quality/Test control of grinder’s operation
Thank you for your time. I am looking forward for your response.
Yours faithfully,
...
- Artisti
- Δημοσιεύσεις: 3314
- Εγγραφή: Κυρ Φεβ 17, 2013 7:35 pm
- Όνομα: Γιώργος
- Μηχανή:: TECNOSYSTEM Magic
- 2η Μηχανή:: AeroPress
- Μύλος:: Ascaso mini i2
- 2ος Μύλος:: Porlex tall
- Οι καφέδες μου:: vescovicaffe.it
- Τοποθεσία: West Side over the river
Re: Compak K3 Touch
Είναι φανερό ότι το mail είναι γραμμένο σε κατάσταση οργής !
Αλλά κατά την γνώμη μου δεν αναφέρεις το key point που είναι το poor total tolerance.
Θα μπορείς να τους πεις ότι αφού τα μαχαίρια ακουμπούν πλήρως στο μηδέν και ξεκινούν να ακούγονται στο step τάδε που είναι το range κοπής του Espresso για την καφετιέρα σου ή υποψία μου είναι ο παραπάνω λόγος.
Επίσης ότι σε ανταγωνιστικούς μύλους παρόμοιας τιμής δεν συμβαίνει αυτό με οδηγεί στο συμπέρασμα για poor total tolerance.
Σαν απόδειξη βάλε το λινκ ενός βίντεο που θα έχεις ανεβάσει και θα δείχνει σε ποιό βήμα ακούγονται τα μαχαίρια του μύλου.
Α και επειδή μπορεί να πουλήσουν τρέλα με το total tolerance γράψε τους ότι αφορά κυρίως το spacing of the burrs in a fully assembled grinder.
Αλλά κατά την γνώμη μου δεν αναφέρεις το key point που είναι το poor total tolerance.
Θα μπορείς να τους πεις ότι αφού τα μαχαίρια ακουμπούν πλήρως στο μηδέν και ξεκινούν να ακούγονται στο step τάδε που είναι το range κοπής του Espresso για την καφετιέρα σου ή υποψία μου είναι ο παραπάνω λόγος.
Επίσης ότι σε ανταγωνιστικούς μύλους παρόμοιας τιμής δεν συμβαίνει αυτό με οδηγεί στο συμπέρασμα για poor total tolerance.
Σαν απόδειξη βάλε το λινκ ενός βίντεο που θα έχεις ανεβάσει και θα δείχνει σε ποιό βήμα ακούγονται τα μαχαίρια του μύλου.
Α και επειδή μπορεί να πουλήσουν τρέλα με το total tolerance γράψε τους ότι αφορά κυρίως το spacing of the burrs in a fully assembled grinder.
- Artisti
- Δημοσιεύσεις: 3314
- Εγγραφή: Κυρ Φεβ 17, 2013 7:35 pm
- Όνομα: Γιώργος
- Μηχανή:: TECNOSYSTEM Magic
- 2η Μηχανή:: AeroPress
- Μύλος:: Ascaso mini i2
- 2ος Μύλος:: Porlex tall
- Οι καφέδες μου:: vescovicaffe.it
- Τοποθεσία: West Side over the river
Re: Compak K3 Touch
Καλύτερα βάλε τον όρο overall tolerance.
- Jazz
- Δημοσιεύσεις: 1084
- Εγγραφή: Κυρ Ιουν 12, 2016 4:12 pm
- Όνομα: Σταυριάνα
- Μηχανή:: Lelit PL41 PLUST PID
- 2η Μηχανή:: V60Hario,Bonavita
- Μύλος:: Compak E10 ON DEMAND
- Οι καφέδες μου:: Specialty
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Compak K3 Touch
Ευχαριστώ Γιώργο για τις παρατηρήσεις σου! Όπως επίσης ευχαριστώ και τον Γιάννη (UltiMo) για τις διορθώσεις του mail που μου έστειλε σε πμ, καθότι πράγματι και γρήγορα το έγραψα και με νεύρα εφόσον είχε προηγηθεί η παρασκευή καφέ για τον αδερφό μου (κάτι τελευταία gr portioli που είχα κρατήσει για τα freddo του, που λόγω 'μπαγιατίλας' αναγκάστηκα να κόψω αρκετά λεπτά και ο μύλος χοροπήδαγε!).
Έχεις δίκιο, θα το διορθώσω και θα βάλω αυτά που μου είπες.
Και πάλι ευχαριστώ!
Έχεις δίκιο, θα το διορθώσω και θα βάλω αυτά που μου είπες.
Και πάλι ευχαριστώ!
- Jazz
- Δημοσιεύσεις: 1084
- Εγγραφή: Κυρ Ιουν 12, 2016 4:12 pm
- Όνομα: Σταυριάνα
- Μηχανή:: Lelit PL41 PLUST PID
- 2η Μηχανή:: V60Hario,Bonavita
- Μύλος:: Compak E10 ON DEMAND
- Οι καφέδες μου:: Specialty
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Compak K3 Touch
Για δείτε τώρα. Είναι κάπως καλύτερα;; Έγραψα αυτά που με συμβούλεψε ο Artisti, και προσπάθησα να ''μαλακώσω'' λιγάκι το λόγο μου:
Dear Sir or Madam,
I am writing to you and Compak company, in order to inform you about a serious problem that I came across with a product of your company, which I purchased three months ago, from a well-known Greek e-shop. This product is “Compak K3 Touch” grinder, which is introduced in Greece by the official DISTRIBUTOR/PARTNER of Eurogat Company (http://www.eurogat.eu). Eurogat, as you know, provides a warranty for your Compak products.
Even from the first day of the purchase and use of this particular grinder, it became clear that this compak k3 grinder probably indicates a faulty operation. The grinder presents an extremely small grinding range for espresso which is not in accordance with the specifications of Compak K3 Touch series. Even next to the burrs’ contact point (where you can hear the usual ‘’crackle’’ sound of burrs), which is supposed to be the finest setting, the result of grinding, is coffee slightly fine ground for a proper espresso extraction.
Since burrs are touching entirely at zero point and the ‘crackle’ sound starts on step 5 (according to the calibration of the black collar) which is the espresso grinding range for my espresso machine (Lelit PL41 Plust PID), I suspect that there is a manufacture error of non-fully parallel and aligned burrs. Furthermore, taking into consideration that in competitive grinders with equivalent price, there is no occurrence of something like that, I come to a conclusion of a poor overall tolerance, relating mainly to spacing of the burrs in a fully assembled grinder.
Moreover, I consider it important to say that I also got in touch with other owners of this grinder and I verify how the proper operation of a compak k3 touch is.
I tried to have the grinder serviced by the Greek delegation of Eurogat (which cooperates with you) and sent them the grinder in order to diagnose and fix the problem. The grinder was introduced several times in the service of the delegation (I have transaction evidence for this), and the answer of the latter was that my Compak K3 works properly and it is normal to grind next to the burrs' meeting point or on even finer adjustment, where burrs already sound and touch!
The problem was clearly not solved by repositioning the burrs or by grinding 7kg of coffee.
I ask you to take action on this matter, as the Greek delegation Eurogat seems unable to service and correct the problem after such a long time. If this cannot be fixed, I would like to ask politely for replacement of the defective grinder.
Below, I attach all relevant documents and evidence of compak k3.
- Receipt of Purchase
- Proof of import in the service of Eurogat Company
- Warranty of Eurogat / Compak
- Quality/Test control of grinder’s operation
Thank you very much for your time. I am looking forward to your response.
Yours faithfully,
...
Dear Sir or Madam,
I am writing to you and Compak company, in order to inform you about a serious problem that I came across with a product of your company, which I purchased three months ago, from a well-known Greek e-shop. This product is “Compak K3 Touch” grinder, which is introduced in Greece by the official DISTRIBUTOR/PARTNER of Eurogat Company (http://www.eurogat.eu). Eurogat, as you know, provides a warranty for your Compak products.
Even from the first day of the purchase and use of this particular grinder, it became clear that this compak k3 grinder probably indicates a faulty operation. The grinder presents an extremely small grinding range for espresso which is not in accordance with the specifications of Compak K3 Touch series. Even next to the burrs’ contact point (where you can hear the usual ‘’crackle’’ sound of burrs), which is supposed to be the finest setting, the result of grinding, is coffee slightly fine ground for a proper espresso extraction.
Since burrs are touching entirely at zero point and the ‘crackle’ sound starts on step 5 (according to the calibration of the black collar) which is the espresso grinding range for my espresso machine (Lelit PL41 Plust PID), I suspect that there is a manufacture error of non-fully parallel and aligned burrs. Furthermore, taking into consideration that in competitive grinders with equivalent price, there is no occurrence of something like that, I come to a conclusion of a poor overall tolerance, relating mainly to spacing of the burrs in a fully assembled grinder.
Moreover, I consider it important to say that I also got in touch with other owners of this grinder and I verify how the proper operation of a compak k3 touch is.
I tried to have the grinder serviced by the Greek delegation of Eurogat (which cooperates with you) and sent them the grinder in order to diagnose and fix the problem. The grinder was introduced several times in the service of the delegation (I have transaction evidence for this), and the answer of the latter was that my Compak K3 works properly and it is normal to grind next to the burrs' meeting point or on even finer adjustment, where burrs already sound and touch!
The problem was clearly not solved by repositioning the burrs or by grinding 7kg of coffee.
I ask you to take action on this matter, as the Greek delegation Eurogat seems unable to service and correct the problem after such a long time. If this cannot be fixed, I would like to ask politely for replacement of the defective grinder.
Below, I attach all relevant documents and evidence of compak k3.
- Receipt of Purchase
- Proof of import in the service of Eurogat Company
- Warranty of Eurogat / Compak
- Quality/Test control of grinder’s operation
Thank you very much for your time. I am looking forward to your response.
Yours faithfully,
...
- Artisti
- Δημοσιεύσεις: 3314
- Εγγραφή: Κυρ Φεβ 17, 2013 7:35 pm
- Όνομα: Γιώργος
- Μηχανή:: TECNOSYSTEM Magic
- 2η Μηχανή:: AeroPress
- Μύλος:: Ascaso mini i2
- 2ος Μύλος:: Porlex tall
- Οι καφέδες μου:: vescovicaffe.it
- Τοποθεσία: West Side over the river
Re: Compak K3 Touch
Και τί θα γίνει αν υποθετικά στον αλλάξουν και ο καινούργιος έχει πάλι το ίδιο πρόβλημα αφού μιλάμε για ελαττωματική παρτίδα;
Όπως έχεις αναφέρει (δεν το γνωρίζω ο ίδιος) και στους Κ10 υπήρξε ελαττωματική παρτίδα παραγωγής.
Καλύτερα είναι να ζητάς επιστροφή χρημάτων...
Όπως έχεις αναφέρει (δεν το γνωρίζω ο ίδιος) και στους Κ10 υπήρξε ελαττωματική παρτίδα παραγωγής.
Καλύτερα είναι να ζητάς επιστροφή χρημάτων...
- georgevag
- Δημοσιεύσεις: 158
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 02, 2016 12:16 am
- Όνομα: Γιώργος
- Μηχανή:: Oscar 2
- 2η Μηχανή:: Delonghi ec221
- Μύλος:: DF83
- Τοποθεσία: Καβάλα
Re: Compak K3 Touch
Δεν υπηρξε ελαττωματική παρτίδα αφού κ εμενα είναι 6/2016 κ δουλευει καλά...εκτος αν εγω ειμαι η εξαίρεση της παρτίδας!
- Jazz
- Δημοσιεύσεις: 1084
- Εγγραφή: Κυρ Ιουν 12, 2016 4:12 pm
- Όνομα: Σταυριάνα
- Μηχανή:: Lelit PL41 PLUST PID
- 2η Μηχανή:: V60Hario,Bonavita
- Μύλος:: Compak E10 ON DEMAND
- Οι καφέδες μου:: Specialty
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Compak K3 Touch
Οκ. Θα το 'αντικαταστήσω' τότε με αυτό με την επιστροφή χρημάτων. Κατά τα άλλα είναι οκ?? Να το στείλω?
- Jazz
- Δημοσιεύσεις: 1084
- Εγγραφή: Κυρ Ιουν 12, 2016 4:12 pm
- Όνομα: Σταυριάνα
- Μηχανή:: Lelit PL41 PLUST PID
- 2η Μηχανή:: V60Hario,Bonavita
- Μύλος:: Compak E10 ON DEMAND
- Οι καφέδες μου:: Specialty
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Compak K3 Touch
Μόλις έστειλα παιδιά το mail... Για να δούμε...
- gkavara
- Δημοσιεύσεις: 27
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 30, 2013 6:03 am
- Όνομα: Γιώργος
- Μηχανή:: Gaggia Classic
- 2η Μηχανή:: SAECO 8323
- Μύλος:: Porlex Tall
- 2ος Μύλος:: K3 touch
- Τοποθεσία: Larisa
Re: Compak K3 Touch
Μια χαρά είναι το mail σου Σταυριάννα! Και πολύ ευγενικά τα λές..Μακάρι να απαντήσουν άμεσα και με θετικο τρόπο! Εγώ δυστυχώς είμαι με ίλιγγο εδώ και μέρες και δεν μπορώ να ασχοληθώ με την εγγύηση του δικού μου..πάντως ο Βασίλης από barista.gr ανέφερε στις αγγελίες για έναν macap 2ετή εγγύηση απ'ότι θυμάμαι. Όπως και να χει μακάρι για σένα τουλάχιστον να έχει αίσιο τέλος η όλη ιστορια!