H βίβλος της Gaggia Classic

Δεν βγάζει καϊμάκι η μηχανή σας ή ο espresso σας αγγίζει την τελειότητα, μοιραστείτε τον πόνο ή την χαρά σας εδώ.
tsior
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 30, 2019 1:03 am
Όνομα: tsior
Μηχανή:: Lelit Grace pl81
2η Μηχανή:: Gaggia classic
Μύλος:: Niche zero
2ος Μύλος:: Ascaso i steel i1
Τοποθεσία: Αλεμάνια / Μόναχο

Re: H βίβλος της Gaggia Classic

Δημοσίευση από tsior » Δευ Απρ 27, 2020 1:52 pm

Γεια χαρά σας,

μετά από καιρό, που διαβάζω το φόρουμ, αγόρασα μια μεταχειρισμένη Gaggia classic 25ετίας. Την βρήκα στο ebay και επειδή βρήκα πολλά βιντεάκια στο ιντερνετ σκέφτηκα, πως θα μπορώ να την αποσυναρμολογήσω και να την επισκευάσω. Στο άνοιγμα του μπόιλερ διαπίστωσα, ότι χρειάζεται άλλαγμα, επειδή εκτός από πάρα πολλά άλατα έχουν φύγει και κομμάτάκια από μέσα. Μάλλον η προηγούμενη κάτοχος χρησιμοποίησε κατά καιρούς ισχυρά καθαριστικά ή κάτι τέτοιο. Τέλος πάντων το boiler πάει για αντικατάσταση. Αυτό, που ελπίζω να μην χρειάζεται αλλαγή είναι το brew head. Από την μέσα πλευρά έχει φύγει εν μέρει η ``επιχρύσωση`` και έχει πάρει ένα χρώμα κοκκινωπό σαν του χαλκού. Έχει κανείς αντίστοιχη εμπειρία;; Θα μπορούσα να συνεχίσω με το ίδιο brew head ή υπάρχει κάποιος κίνδυνος από το μέταλλο που "γθάρθηκε" και χρειάζεται κι αυτό αλλαγή; Ελπίζω πως όχι, επειδή αυτό θα κοστίσει αρκετά.

υ.γ. Πώς μπορώ να ανεβάσω φώτο :OOPS: ; Δεν με αφήνει, επειδή είναι μεγάλες. Ποιο είναι το όριο

odys2008
Δημοσιεύσεις: 230
Εγγραφή: Σάβ Φεβ 20, 2010 2:52 pm
Όνομα: Οδυσσέας
Μηχανή:: ECM Classika PID
Μύλος:: Niche Zero
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: H βίβλος της Gaggia Classic

Δημοσίευση από odys2008 » Δευ Απρ 27, 2020 5:26 pm

To brew head ειναι μπρουτζινο οπότε κοκκίνίζει κατά την αφαλάτωση. Δεν είναι κάτι και δεν χρειάζεται αλλαγή.

Τώρα το πάνω μέρος του μποιλερ είναι αλουμινένιο και λόγω της ύπαρξης μπρούτζου και αλουμινίου γίνεται αυτό που στα αγγλικά λέμε bimetal corrosion (δεν ξέρω τον ελληνικό όρο).

Αυτό που συμβαίνει είναι ότι το αλουμίνιο λειτουργεί ώς άνοδος και ο μπρούτζος σαν κάθοδος και υπάρχει μια συνεχής διαδικασία μεταφοράς υλικού από το ανόδιο στην κάθοδο δηλαδή από το αλουμίνιο στον μπρούτζο στην δική μας περίπτωση. Γι αυτό και βλέπεις με τα χρόνια το αλουμίνιο να ¨λιώνει¨.

Είναι μια διαδικασία αργή αλλά όταν μιλάμε για μηχανή 25 ετών ναι το μπόιλερ θέλει αλλαγή. Η δικιά μου classic είναι του 2008 και το μποιλερ ήδη είναι σε μια κατάσταση που θα μπορούσε να αλλαχτεί.

Για μένα άλλαξε μποιλερ και πάρε μια britta κανάτα για να αφαιρείς τα άλατα από το νερό που βάζεις στην μηχανή. Με αυτόν τον τρόπο θα κάνεις αφαλάτωση κάθε 6 μήνες με λίγη ποσότητα ξινού. Σε αυτή τη φάση όταν αλάξεις μποιλερ άλλαξε και όλες τις φλάτζες του boiler και καθάρισε το solenoid. Μπορείς να πάρεις κιτ με όλες τις φλάτζες του boiler.

Άλλαξε και την φλατζα του brew head. Το κόστος των ανταλακτικών λογικά θα είναι κάπου στα 60-70 ευρώ.

tsior
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 30, 2019 1:03 am
Όνομα: tsior
Μηχανή:: Lelit Grace pl81
2η Μηχανή:: Gaggia classic
Μύλος:: Niche zero
2ος Μύλος:: Ascaso i steel i1
Τοποθεσία: Αλεμάνια / Μόναχο

Re: H βίβλος της Gaggia Classic

Δημοσίευση από tsior » Δευ Απρ 27, 2020 6:42 pm

Σ' αυχαριστώ για την απάντηση odys2008.

Έχω σκοπό να αλλάξω τρεις φλάτζες. Αυτή ανάμεσα στο boiler και στο brew head, τη μικρή, που πάει στον ατμό και αυτή στο brew head. Εννοείς και κάποια επιπλέον;

Όσον αφορά τον προβληματισμό μου, έχει να κάνει και με το ότι ο μπρούτζος έχει χάσει την χρυσή στρώση από την επικάλυψη. Άρα αυτό, που σκεφτόμουν μόνο είναι να μην παρασέρνονται κομμάτια από αυτή τη στρώση στον καφέ.

Την solenoid την καθάρισα :a013:

Άλλη μία ερώτηση: Παρατήρησα στο μεταλλικό κομμάτι που υπάρχουν τα ανοίγματα για tank, πως υπάρχουν τέσσερις τρύπες :waf: .
Η μία σδηγέι στο χωνί για το νερό, η άλλη στην αντλία, η τρίτη στην βαλβίδα ελέγχου της πίεσης (αν δεν κάνω λάθος). Η τέταρτη τι δουλειά έχει;;; :waf:
Δεν μιλάω για την τρύπα που καταλήγει το μεταλλικό σωληνάκι και οδηγεί στα "απόνερα". Τι είναι ετούτη η τρύπα τώρα;;

Και η τελευταία ερώτηση: Πώς καταλαβαίνω αν τα καλαθάκια είναι pressurized ή όχι;

odys2008
Δημοσιεύσεις: 230
Εγγραφή: Σάβ Φεβ 20, 2010 2:52 pm
Όνομα: Οδυσσέας
Μηχανή:: ECM Classika PID
Μύλος:: Niche Zero
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: H βίβλος της Gaggia Classic

Δημοσίευση από odys2008 » Δευ Απρ 27, 2020 7:30 pm

tsior έγραψε:
Δευ Απρ 27, 2020 6:42 pm
Σ' αυχαριστώ για την απάντηση odys2008.

Έχω σκοπό να αλλάξω τρεις φλάτζες. Αυτή ανάμεσα στο boiler και στο brew head, τη μικρή, που πάει στον ατμό και αυτή στο brew head. Εννοείς και κάποια επιπλέον;
Αυτές εννοώ
tsior έγραψε:
Δευ Απρ 27, 2020 6:42 pm

Όσον αφορά τον προβληματισμό μου, έχει να κάνει και με το ότι ο μπρούτζος έχει χάσει την χρυσή στρώση από την επικάλυψη. Άρα αυτό, που σκεφτόμουν μόνο είναι να μην παρασέρνονται κομμάτια από αυτή τη στρώση στον καφέ.
Αν βυθίσεις τον μπρούτζο σε διάλυμα με ξυνό θα κοκκινίσει. Δεν είναι κάτι που να σε απασχολεί. Έκανες μηπως αφαλάτωση σχετικά σύντομα?
tsior έγραψε:
Δευ Απρ 27, 2020 6:42 pm

Την solenoid την καθάρισα :a013:
Μια χαρά. Φαντάζομαι την άνοιξες και καθάρισες τις 2 τρυπούλες. Ο λόγος που το λέω είναι γιατί κομμάτια αλουμινίου μπορεί να έχουν πάει και εκεί, πέρα απο τα άλατα.
tsior έγραψε:
Δευ Απρ 27, 2020 6:42 pm

Άλλη μία ερώτηση: Παρατήρησα στο μεταλλικό κομμάτι που υπάρχουν τα ανοίγματα για tank, πως υπάρχουν τέσσερις τρύπες .
Η μία σδηγέι στο χωνί για το νερό, η άλλη στην αντλία, η τρίτη στην βαλβίδα ελέγχου της πίεσης (αν δεν κάνω λάθος). Η τέταρτη τι δουλειά έχει;;;

Δεν μιλάω για την τρύπα που καταλήγει το μεταλλικό σωληνάκι και οδηγεί στα "απόνερα". Τι είναι ετούτη η τρύπα τώρα;;
Νομίζω η δικιά μου δεν έχει 4. Βγάλε αν θέλεις μια φωτογραφία και θα σου πω αν κάνει κάτι.
tsior έγραψε:
Δευ Απρ 27, 2020 6:42 pm
Και η τελευταία ερώτηση: Πώς καταλαβαίνω αν τα καλαθάκια είναι pressurized ή όχι;
Αυτό είναι σχετικά έυκολο. Βγάλτο από το portafilter. Δες τη φωτογραφία που ανέβασα. Αν ο πάτος έχει 1 τρύπα όπως το αριστερό καλαθάκι τότε είναι pressurized. Αν έχει σε όλη την επιφάνεια τρύπες όπως το δεξί τότε είναι non-pressurized.
Συνημμένα
9685_filterbaskets.jpg

tsior
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 30, 2019 1:03 am
Όνομα: tsior
Μηχανή:: Lelit Grace pl81
2η Μηχανή:: Gaggia classic
Μύλος:: Niche zero
2ος Μύλος:: Ascaso i steel i1
Τοποθεσία: Αλεμάνια / Μόναχο

Re: H βίβλος της Gaggia Classic

Δημοσίευση από tsior » Δευ Απρ 27, 2020 10:45 pm

Αν βυθίσεις τον μπρούτζο σε διάλυμα με ξυνό θα κοκκινίσει. Δεν είναι κάτι που να σε απασχολεί. Έκανες μηπως αφαλάτωση σχετικά σύντομα?
Έκανα χθες αφαλάτωση, γιατί χθες άνοιξα και το μποιλερ. Και όταν άνοιξα το μποιλερ είχε πολύ χοντρά κομμάτια από υπολείμματα μάλλον από
καθαριστικά και από προϊόντα για αφαλάτωση. Το μπρούτζινο χρώμα δεν είναι σε όλη την επιφάνεια. Μόνο σε κάποια μέρη.

Φωτό δεν ξέρω γιατί, αλλά δεν μπορω να ανεβασω. Μου βγάζει πώς είναι πολύ μεγαλες. Σκέψου τρεις τρύπες ίδιου μεγέθους. Οι δύο η μία δίπλα στην άλλη συν άλλη μια κάπου στη μέση της επιφάνειας.Απο αυτές που είναι δίπλα δίπλα από την μία δεν περνάει τπτ. Όταν δλδ την άνοιξα το καπάκι δεν είχε τπτ εκει. :waf: Η τέταρτη η μεγάλη για το νερό από το tank.

Τα καλαθάκια μου είναι non pressurised. Ευχαριστώ και πάλι για τη βοήθεια.

odys2008
Δημοσιεύσεις: 230
Εγγραφή: Σάβ Φεβ 20, 2010 2:52 pm
Όνομα: Οδυσσέας
Μηχανή:: ECM Classika PID
Μύλος:: Niche Zero
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: H βίβλος της Gaggia Classic

Δημοσίευση από odys2008 » Δευ Απρ 27, 2020 11:45 pm

Εγώ όταν άνοιξα το μπόιλερ έβγαλα ένα κουταλάκι του γλυκού ιζημα που αποτελούνταν απο κομματάκια αλατιού και αλουμινίου. Είναι αυτό που εξήγησα πιο πάνω. Νομίζω το δικό μου ήταν όλο κάπως κόκκινο.

Η τέταρτη τρύπα όπως την περιγράφεις μάλλον δεν κάνει κάτι.

Εν το μεταξύ δεν μπορώ να δω στην δικιά μου γιατί έχω χωρέσει (μην ρωτησεις πως) ένα thermoblock, μανόμετρο μια τεράστια opv, 2 SSR  και όλες τις εξτρα σωληνωσεις οπότε δεν μπορώ να δω αν και εγώ έχω κάποια τρυπα που να μην χρησιμοποιώ.

Πάντως χρειάζεσαι μια για νερό, μια για τα επιστρεφόμενα της opv, μια για την solenoid και μια για το χωνί.

apos_gk
Δημοσιεύσεις: 44
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 26, 2014 1:22 pm
Όνομα: Αποστόλης
Μηχανή:: Gaggia Classic
Μύλος:: Porlex
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: H βίβλος της Gaggia Classic

Δημοσίευση από apos_gk » Τρί Απρ 28, 2020 12:07 am

Οδυσσέα η διαδικασία για να βάλεις μανόμετρο είναι εύκολη?

odys2008
Δημοσιεύσεις: 230
Εγγραφή: Σάβ Φεβ 20, 2010 2:52 pm
Όνομα: Οδυσσέας
Μηχανή:: ECM Classika PID
Μύλος:: Niche Zero
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: H βίβλος της Gaggia Classic

Δημοσίευση από odys2008 » Τρί Απρ 28, 2020 12:55 am

Δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη αν πιάνουν λίγο τα χέρια σου.

Το πιο δύσκολο κομμάτι είναι να κόψεις την πρόσοψη. Εκεί θα χρειαστείς ένα ποτηροτρύπανο απο HSS που μπορεί να κόψει την χοντρή ανοξείδωτη λαμαρίνα και λίγο wd40 για να το βοηθήσεις.

Από εκεί και πέρα καλό θα ήταν το μανόμετρό σου να είναι είτε γλυκερίνης είτε να έχει εναν μακρύ στενό σωλήνα για να μην φαίνονται οι δονήσεις της αντλίας στην βελόνα.

Το δικό μου μανόμετρο είναι αυτό:
https://www.mrbean2cup.co.uk/vibiemme-m ... r-0-16-bar

και έχει αυτόν τον μακρύ σωλήνα. Απο εκεί και πέρα θα χρειαστείς ένα Ταφ που να παίρνει σωλήνες 6mm στα 2 ακρα και ενα σπείρωμα G1/8'

Είχα πάρει ενα Ταφ απο το ebay αλλά πάνε χρόνια τώρα.

odys2008
Δημοσιεύσεις: 230
Εγγραφή: Σάβ Φεβ 20, 2010 2:52 pm
Όνομα: Οδυσσέας
Μηχανή:: ECM Classika PID
Μύλος:: Niche Zero
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: H βίβλος της Gaggia Classic

Δημοσίευση από odys2008 » Τρί Απρ 28, 2020 1:04 am

Tsior δες την τελευταία φωτογραφία σε αυτό το ποστ:
viewtopic.php?f=5&t=1874&start=320#p75975

Και εμένα έτσι είναι κόκκινο.

tsior
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 30, 2019 1:03 am
Όνομα: tsior
Μηχανή:: Lelit Grace pl81
2η Μηχανή:: Gaggia classic
Μύλος:: Niche zero
2ος Μύλος:: Ascaso i steel i1
Τοποθεσία: Αλεμάνια / Μόναχο

Re: H βίβλος της Gaggia Classic

Δημοσίευση από tsior » Τρί Απρ 28, 2020 2:11 pm

Tsior δες την τελευταία φωτογραφία σε αυτό το ποστ:
viewtopic.php?f=5&t=1874&start=320#p75975

Και εμένα έτσι είναι κόκκινο.
Και μένα έτσι είναι αλλά όχι σε όλη την επιφάνεια. Εν μέρει έχει μείνει η χρυσή στρώση (εμένα έχει χρυσό χρώμα όχι ασημί).

Για τις τρύπες είδα σε ένα βίντεο στο γιου τιούμπι, που και κάποιος άλλος σε πιο νέα έκδοση έχει μια παραπανίσια τρύπα. Άρα μάλλον δεν είναι περίεργο. Είναι δίπλα στο λάστιχο που τραβάει νερό στην αντλία. Φαίνεται και από κάτω αν βγάλεις το ντεπόζιτο του νερού κάτω.

Ευχαριστώ και πάλι Οδυσσέα

Απάντηση