Το εσωτερικό της Morris S1635EMG
Το εσωτερικό της Morris S1635EMG
Μην αντέχοντας άλλο να βλέπω τα δικά σας mod , δεν άντεξα ... λύγισα ... άντρας είμαι και εγώ τι να κάνω ...
Την έβαλα κάτω (Morris) την ξεβίδωσα και της άλλαξα τα πετρέλαια ...
Βρήκα το mod για να γυρίσω τον μύλο πιο λεπτό πολύ εύκολα .
Τι αντίκρισα όταν άνοιξα τον πάτο . (μοιάζει για κορυφή αλλά αυτός είναι ο πάτος !) Χρειάστηκε να ξεβιδώσω κάπου στις 12 (!) βίδες στον πάτο για να τον αφαιρέσω . Τόση τελειομανία πια στην πλαστικούρα είναι υπερβολή !.
Η 1η έκπληξη της ημέρας: Η τεράστια ULKA αντλία ... τρέμε θείο Alex η δικιά μου είναι μεγαλύτερη !!!...
Ναι ... είναι ULKA ! Η μηχανή αναποδογυρισμένη . Βλέπετε το shower σε upside down. Σε 2 απόκρυφα σημεία που θα τα μαρκάρω παρακάτω βρίσκονται οι 2 μυστικές βίδες που κρατούν το πάνω μέρος αδιάκριτο από τους χρήστες . Για να φτάσετε στο σημείο που είναι οι 2 κόκκινοι κύκλοι, θα χρειαστείτε πολύ μακρύ μικρό σταυροκατσάβιδο (4,5 χ 180mm) . Εγώ βρήκα πάρα πολύ μακρύ 220mm και αναγκάστηκα να ξεβιδώσω και τον πάτο γιατί έβρισκε απάνω. Αν βρείτε 180ρι δε θα χρειαστείτε να ξεβιδώσετε τίποτα άλλο (από τα παραπάνω) για να φτάσετε στον μύλο, εκτός και από τις 4 βιδούλες που βρίσκονται εμφανώς απάνω στο hop. Αυτές οι 2 βίδες δε θα ξαναμπούν ποτέ , για να έχω εύκολη πρόσβαση όποτε θέλω στον μύλο .
Το πάνω μέρος άνοιξε . Η 2η έκπληξη της ημέρας: Τεχνολογία κωνικών τροχών (conical blurs) που θεωρείται καλή και σταθερή στον χρόνο. Αφαιρώντας την μικρή εμφανή βιδούλα (μη μου πείτε τώρα ποια !) και ρίχνοντας αβέρτα στροφές κάνουμε το πολυπόθητο mod στον μύλο . Μετά την ξαναβάζουμε ... Και για όσους δεν είδαν ακόμα την βίδα ... να την ... κάθετε εκεί σα να σου λέει "ξεβίδωσέ με" !!. Δουλεύοντας τον μύλο χωρίς κόκκους άρχισα να βιδώνω δεξιόστροφα (όπως οι δείκτες στο ρολόϊ, με τον εσωτερικό δίσκο να κινείται αριστερόστροφα) μέχρι να ακούσω κάτι διαφορετικό στον ήχο που έκαναν οι τροχοί (blurs) . Όταν άκουσα έπαθα πλάκα γιατί είχα γυρίσει τον δίσκο τουλάχιστον 180 μοίρες , βίδωσα πάνω από 80 γύρους !! . Πριν βιδώσω τις 4 βίδες του hop δοκίμασα να κάνω καφέ και όλα δούλεψαν ΟΚ . Ανάλυση επί των αποτελεσμάτων στον καφέ θα γίνει αργότερα .
Συμπεράσματα:
- Απ ότι κατάλαβα στα μηχανικά του μέρη τουλάχιστον το boiler/thermoblock (ότι είναι τελος πάντων) είναι εντελώς ανάποδα , και το ζεστό πεπιεσμένο νερό διανύει διαδρομή τουλάχιστον 35 cm . Τώρα εξηγείται γιατί σε αυτή τη μηχανή δουλεύει αρκετά το Tip2 (να πατήσω ατμό πριν την παρασκευή) , γιατί το αρχικό βραστό νερό προλαβαίνει να κρυώσει στην αρχική διαδρομή του . Εάν δεν το κάνω , επιβάλλεται να χύσω πρώτα 10-20 ml νερό πριν ξεκινήσω την παρασκευή .
- Η αντλία σε σχέση με την Ulka της Saeco Veneto (και Rancilo Sylvia) είναι μεγαλύτερη . Απο το manual της Ulka και τα οπτικα χαρακτηριστικά προφανώς ειναι η E4 (δεν κατάφερα να δω την λευκή ταμπέλα θέλει ξεβίδωμα) . Ετσι εξηγείται τα λιγότερα dB θορύβου (58 αντί 60) μαζί με την μεγαλύτερη πίεση (20 bar αντί 15) σε σχέση με άλλες μηχανές.
http://www.ceme.com/admin/moduli/m003_w ... KA_web.pdf
- Το κουμπί που ρυθμίζει το κόψιμο του καφέ είναι μάλλον γραφικό . Οι 270 μοίρες του δεν ειναι αρκετές για μεγάλες μεταβολές στον καφέ . Οπως είδατε χρειάστηκαν τουλάχιστον 80 βόλτες για να πάω στην νέα κατάσταση .
- Ξεβιδώνοντας και το shower διαπιστώνω (χωρίς να παίρνω όρκο) οτί δεν υπάρχει κάποια άλλη βαλβίδα εκτόνωσης πίεσης. Αυτό μας δίνει την σιγουριά οτί στον καφέ πάνε ικανοποιητικά bar .
Είναι πολλά τα bar Αρη !!.
Την έβαλα κάτω (Morris) την ξεβίδωσα και της άλλαξα τα πετρέλαια ...
Βρήκα το mod για να γυρίσω τον μύλο πιο λεπτό πολύ εύκολα .
Τι αντίκρισα όταν άνοιξα τον πάτο . (μοιάζει για κορυφή αλλά αυτός είναι ο πάτος !) Χρειάστηκε να ξεβιδώσω κάπου στις 12 (!) βίδες στον πάτο για να τον αφαιρέσω . Τόση τελειομανία πια στην πλαστικούρα είναι υπερβολή !.
Η 1η έκπληξη της ημέρας: Η τεράστια ULKA αντλία ... τρέμε θείο Alex η δικιά μου είναι μεγαλύτερη !!!...
Ναι ... είναι ULKA ! Η μηχανή αναποδογυρισμένη . Βλέπετε το shower σε upside down. Σε 2 απόκρυφα σημεία που θα τα μαρκάρω παρακάτω βρίσκονται οι 2 μυστικές βίδες που κρατούν το πάνω μέρος αδιάκριτο από τους χρήστες . Για να φτάσετε στο σημείο που είναι οι 2 κόκκινοι κύκλοι, θα χρειαστείτε πολύ μακρύ μικρό σταυροκατσάβιδο (4,5 χ 180mm) . Εγώ βρήκα πάρα πολύ μακρύ 220mm και αναγκάστηκα να ξεβιδώσω και τον πάτο γιατί έβρισκε απάνω. Αν βρείτε 180ρι δε θα χρειαστείτε να ξεβιδώσετε τίποτα άλλο (από τα παραπάνω) για να φτάσετε στον μύλο, εκτός και από τις 4 βιδούλες που βρίσκονται εμφανώς απάνω στο hop. Αυτές οι 2 βίδες δε θα ξαναμπούν ποτέ , για να έχω εύκολη πρόσβαση όποτε θέλω στον μύλο .
Το πάνω μέρος άνοιξε . Η 2η έκπληξη της ημέρας: Τεχνολογία κωνικών τροχών (conical blurs) που θεωρείται καλή και σταθερή στον χρόνο. Αφαιρώντας την μικρή εμφανή βιδούλα (μη μου πείτε τώρα ποια !) και ρίχνοντας αβέρτα στροφές κάνουμε το πολυπόθητο mod στον μύλο . Μετά την ξαναβάζουμε ... Και για όσους δεν είδαν ακόμα την βίδα ... να την ... κάθετε εκεί σα να σου λέει "ξεβίδωσέ με" !!. Δουλεύοντας τον μύλο χωρίς κόκκους άρχισα να βιδώνω δεξιόστροφα (όπως οι δείκτες στο ρολόϊ, με τον εσωτερικό δίσκο να κινείται αριστερόστροφα) μέχρι να ακούσω κάτι διαφορετικό στον ήχο που έκαναν οι τροχοί (blurs) . Όταν άκουσα έπαθα πλάκα γιατί είχα γυρίσει τον δίσκο τουλάχιστον 180 μοίρες , βίδωσα πάνω από 80 γύρους !! . Πριν βιδώσω τις 4 βίδες του hop δοκίμασα να κάνω καφέ και όλα δούλεψαν ΟΚ . Ανάλυση επί των αποτελεσμάτων στον καφέ θα γίνει αργότερα .
Συμπεράσματα:
- Απ ότι κατάλαβα στα μηχανικά του μέρη τουλάχιστον το boiler/thermoblock (ότι είναι τελος πάντων) είναι εντελώς ανάποδα , και το ζεστό πεπιεσμένο νερό διανύει διαδρομή τουλάχιστον 35 cm . Τώρα εξηγείται γιατί σε αυτή τη μηχανή δουλεύει αρκετά το Tip2 (να πατήσω ατμό πριν την παρασκευή) , γιατί το αρχικό βραστό νερό προλαβαίνει να κρυώσει στην αρχική διαδρομή του . Εάν δεν το κάνω , επιβάλλεται να χύσω πρώτα 10-20 ml νερό πριν ξεκινήσω την παρασκευή .
- Η αντλία σε σχέση με την Ulka της Saeco Veneto (και Rancilo Sylvia) είναι μεγαλύτερη . Απο το manual της Ulka και τα οπτικα χαρακτηριστικά προφανώς ειναι η E4 (δεν κατάφερα να δω την λευκή ταμπέλα θέλει ξεβίδωμα) . Ετσι εξηγείται τα λιγότερα dB θορύβου (58 αντί 60) μαζί με την μεγαλύτερη πίεση (20 bar αντί 15) σε σχέση με άλλες μηχανές.
http://www.ceme.com/admin/moduli/m003_w ... KA_web.pdf
- Το κουμπί που ρυθμίζει το κόψιμο του καφέ είναι μάλλον γραφικό . Οι 270 μοίρες του δεν ειναι αρκετές για μεγάλες μεταβολές στον καφέ . Οπως είδατε χρειάστηκαν τουλάχιστον 80 βόλτες για να πάω στην νέα κατάσταση .
- Ξεβιδώνοντας και το shower διαπιστώνω (χωρίς να παίρνω όρκο) οτί δεν υπάρχει κάποια άλλη βαλβίδα εκτόνωσης πίεσης. Αυτό μας δίνει την σιγουριά οτί στον καφέ πάνε ικανοποιητικά bar .
Είναι πολλά τα bar Αρη !!.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος mx1001 την Παρ Απρ 09, 2010 4:51 pm, έχει επεξεργασθεί 16 φορές συνολικά.
- Alex_Under
- Δημοσιεύσεις: 784
- Εγγραφή: Σάβ Φεβ 13, 2010 10:27 pm
- Όνομα: Αλέξανδρος
- Μηχανή:: Rancilio Silvia
- Μύλος:: Rancilio Rocky
- Οι καφέδες μου:: Οτιδήποτε από Αφρική με medium roast
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Το εσωτερικό της Morris S1635EMG
"Ουκ εν τω πολλώ το ευ" ανηψούδι μου... και δεν έχει σημασία αν την έχεις μεγάλη αλλά να ξέρεις να την χρησιμοποιείς.... Ρώτα και την θεία σου...mx1001 έγραψε: Η 1η έκπληξη της ημέρας: Η τεράστια ULKA αντλία ... τρέμε θείο Alex η δικιά μου είναι μεγαλύτερη !!!...
....
- Η αντλία σε σχέση με την Ulka της Saeco Veneto (και Rancilo Sylvia) είναι μεγαλύτερη . Απο το manual της Ulka και τα οπτικα χαρακτηριστικά προφανώς ειναι η E4 (δεν κατάφερα να δω την λευκή ταμπέλα θέλει ξεβίδωμα) . Ετσι εξηγείται ο τα λιγότερα dB θορύβου (58 αντί 60) μαζί με την μεγαλύτερη πίεση (20 bar αντί 15) σε σχέση με άλλες μηχανές.
...
Be a coffee-drinking individual. Espresso yourself!
Re: Το εσωτερικό της Morris S1635EMG
Ναι καλα ... αυτα τα λενε αυτοι που την έχουν μικρή ...
Αμα την είχα μικρότερη από σένα δε θα μου λεγες οτί την έχω μικρή οεοο ? ... ηδη το μουμουρατε για καποιες άλλες !!.
Christo μηπως θα ταν καλύτερο να το βαζα σε νεο post , γιατί εδώ μέσα δύσκολα βρίσκεται ?.
Αμα την είχα μικρότερη από σένα δε θα μου λεγες οτί την έχω μικρή οεοο ? ... ηδη το μουμουρατε για καποιες άλλες !!.
Christo μηπως θα ταν καλύτερο να το βαζα σε νεο post , γιατί εδώ μέσα δύσκολα βρίσκεται ?.
- Alex_Under
- Δημοσιεύσεις: 784
- Εγγραφή: Σάβ Φεβ 13, 2010 10:27 pm
- Όνομα: Αλέξανδρος
- Μηχανή:: Rancilio Silvia
- Μύλος:: Rancilio Rocky
- Οι καφέδες μου:: Οτιδήποτε από Αφρική με medium roast
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Το εσωτερικό της Morris S1635EMG
Off topic:mx1001 έγραψε: Αμα την είχα μικρότερη από σένα δε θα μου λεγες οτί την έχω μικρή οεοο ? ... ηδη το μουμουρατε για καποιες άλλες !!.
Διακρίνω μια πικρία.
Αν έχεις βγάλει το συμπέρασμα ότι "κοκορεύομαι" για τον εξοπλισμό μου επέτρεψέ μου να σου πω ότι δεν είναι έτσι. Μάλιστα σε "προκαλώ" να μου δείξεις posts όπου εγώ μιλάω για την "ανωτερότητα" της μηχανής μου.
Μη με στεναχωρείς σε παρακαλώ και μη βάζεις στο στόμα μου λόγια που δεν είπα.
Be a coffee-drinking individual. Espresso yourself!
- Christos
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 8794
- Εγγραφή: Σάβ Ιαν 23, 2010 12:26 pm
- Μηχανή:: Rancilio Silvia V3
- 2η Μηχανή:: Gaggia New Baby 06
- Μύλος:: Mahlkönig Vario
- 2ος Μύλος:: Anfim Best
- Τοποθεσία: Πτολεμαΐδα
Re: Το εσωτερικό της Morris S1635EMG
Alex ΣΙΓΟΥΡΑ δεν τίθεται θέμα ότι "κοκορεύεσαι" για τον εξοπλισμό σου και δεν νομίζω ότι και ο Μιχάλης το έθεσε έτσι. Κάνετε προφανώς πλακίτσα ο ένας στον άλλο και καλό είναι να μην ξεχνάμε ότι πάντοτε στα φόρουμ ελοχεύει ο κίνδυνος παρεξήγησης των γραφόμενων.
Με την άδεια και των δυό σας θα ήθελα να διαγράψω τα άσχετα με το τεχνικό μέρος σχόλια σας. Περιμένω τις οδηγίες σας.
Με την άδεια και των δυό σας θα ήθελα να διαγράψω τα άσχετα με το τεχνικό μέρος σχόλια σας. Περιμένω τις οδηγίες σας.
Δεν απαντώ ποτέ σε προσωπικά μηνύματα που αφορούν θέματα της δημόσιας συζήτησης.
Re: Το εσωτερικό της Morris S1635EMG
Ναι σβηστα ολα , δεν ειχω καμια διαθεση να θειξω κανεναν και τίποτα, κουβεντουλα κανουμε . Ολοι προσπαθούμε για το καλύτερο .
Βρε μην αρπάζεστε έτσι ... διακρύνατε κανεναν υπεροπτισμό στο post ? , sorry αν υπαρχει . Σιγουρα μια μεγαλη αντλια δε σημαινει σχεδόν τίποτα , όλοι το ξέρουμε . Το θεμα ειναι οτι δεν περίμενα να βρω κάτι τέτοιο από μια κιτρινιάρικη πλαστικούρα .
Βρε μην αρπάζεστε έτσι ... διακρύνατε κανεναν υπεροπτισμό στο post ? , sorry αν υπαρχει . Σιγουρα μια μεγαλη αντλια δε σημαινει σχεδόν τίποτα , όλοι το ξέρουμε . Το θεμα ειναι οτι δεν περίμενα να βρω κάτι τέτοιο από μια κιτρινιάρικη πλαστικούρα .
- psycho
- Δημοσιεύσεις: 766
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 17, 2010 2:39 pm
- Όνομα: Νίκος
- Μηχανή:: Simonelli Musica
- Μύλος:: Mazzer SJ
- Οι καφέδες μου:: Aleta Wondo/Sidama zone
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Το εσωτερικό της Morris S1635EMG
Το θέμα είναι ότι όντως στο γραπτό λόγο δεν μπορούμε να εκφράσουμε ακριβώς αυτά που θέλουμε να πούμε ιδιαίτερα όταν κάνουμε πλάκα...(Αν και δεν νομίζω οτι υπήρξε κάτι εδώ)mx1001 έγραψε: Βρε μην αρπάζεστε έτσι ... διακρύνατε κανεναν υπεροπτισμό στο post ? , sorry αν υπαρχει .
Εγώ δεν νομίζω οτι πρέπει να σβήνονται τα ποστ αφού η παρεξήγηση λύνεται
Re: Το εσωτερικό της Morris S1635EMG
Συνήθως οι φθηνές μηχανές κατηγορούνται για αγνώστου ταυτότητας 'ελαφρές' αντλίες . Όχι ο Alex δεν μίλησε ποτέ για κάτι σχετικό , ανέφερα μια γενική άποψη που 'πλανιέται στον αέρα' γι αυτό και μίλησα στον πληθυντικό. Πιο πολύ ήθελα να δηλώσω το ξάφνιασμα όταν είδα το 'κόκκινο θηρίο' να κουρνιάζει στον πάτο της Morris . Και πάλι Sorry παιδιά . Αν διαβάσατε και άλλα αρθράκια μου θα δείτε οτί δεν διακατέχομαι από το σύνδρομο να αποδείξω οτί αγόρασα μια Elektra Belle Epoque ... !
Και για να προσγειώσω το κλίμα οι διαφορές στις 2 αντλίες είναι πολύ μικρές . Παρά τα 5 bar διαφορά όταν είναι μπουκωμένες , όταν βγάζουν 180 cc / min (δηλαδή 60 cc στα 20 sec) η διαφορά είναι μόλις 1 Bar. Και προφανώς αυτό το 1 bar που κερδίζεται από την αντλία μπορεί να χάνεται από το πολύ μακρύ σωληνάκι . Και όπως φαίνεται στα γραφήματα η ανοχή από αντλία σε αντλία στα 180cc μπορεί να παίξει ακόμα και +/-2 bar Τώρα κατάλαβα και γιατί δεν χρειάζεται πολλές φορές βαλβίδα εκτόνωσης . Γιατί σε μερικές αντλίες σε ροή 180cc/min ίσα που βγάζουν 9-10 bar (χωρίς τις απώλειες από τα σωληνάκια κ.α.) .
Σε λίγο και φωτό από τα νέα αποτελέσματα παρασκευης καφέ, από την άχνη που βγάζει πλέον ο μύλος . Δεν χρειάζεται να κανω κανενα τεστ 'σουρωτηριού' για να αποδειχθεί το οφθαλμοφανές. Η άχνη είναι τόσο ψιλή που ο καφές εύκολα σβολιάζει μαζικά . Επιτέλους , μύλος και τρόμπα πλέον "ιδρώνουν" για να αποδείξουν την ύπαρξή τους στον πάγκο της κουζίνας μου !. Οντως με τα πρώτα τεστ διαπίστωσα οτί ο Bar Italia απέκτησε πιο σκουρόχρωμο πηχτο καϊμάκι . Δεν μπορώ να πώ όμως περισσότερα , ειδικα αμα δεν απενεργοποιήσω το pressurized σύστημα στο pf .
Και για να προσγειώσω το κλίμα οι διαφορές στις 2 αντλίες είναι πολύ μικρές . Παρά τα 5 bar διαφορά όταν είναι μπουκωμένες , όταν βγάζουν 180 cc / min (δηλαδή 60 cc στα 20 sec) η διαφορά είναι μόλις 1 Bar. Και προφανώς αυτό το 1 bar που κερδίζεται από την αντλία μπορεί να χάνεται από το πολύ μακρύ σωληνάκι . Και όπως φαίνεται στα γραφήματα η ανοχή από αντλία σε αντλία στα 180cc μπορεί να παίξει ακόμα και +/-2 bar Τώρα κατάλαβα και γιατί δεν χρειάζεται πολλές φορές βαλβίδα εκτόνωσης . Γιατί σε μερικές αντλίες σε ροή 180cc/min ίσα που βγάζουν 9-10 bar (χωρίς τις απώλειες από τα σωληνάκια κ.α.) .
Σε λίγο και φωτό από τα νέα αποτελέσματα παρασκευης καφέ, από την άχνη που βγάζει πλέον ο μύλος . Δεν χρειάζεται να κανω κανενα τεστ 'σουρωτηριού' για να αποδειχθεί το οφθαλμοφανές. Η άχνη είναι τόσο ψιλή που ο καφές εύκολα σβολιάζει μαζικά . Επιτέλους , μύλος και τρόμπα πλέον "ιδρώνουν" για να αποδείξουν την ύπαρξή τους στον πάγκο της κουζίνας μου !. Οντως με τα πρώτα τεστ διαπίστωσα οτί ο Bar Italia απέκτησε πιο σκουρόχρωμο πηχτο καϊμάκι . Δεν μπορώ να πώ όμως περισσότερα , ειδικα αμα δεν απενεργοποιήσω το pressurized σύστημα στο pf .
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος mx1001 την Σάβ Απρ 10, 2010 6:04 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- psycho
- Δημοσιεύσεις: 766
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 17, 2010 2:39 pm
- Όνομα: Νίκος
- Μηχανή:: Simonelli Musica
- Μύλος:: Mazzer SJ
- Οι καφέδες μου:: Aleta Wondo/Sidama zone
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: Το εσωτερικό της Morris S1635EMG
χμμ αυτό δεν είναι καλό. Κανει τόσο clump ?? Τόσο fine κόψιμο είναι συνήθως για τούρκικο καφέ. Πόσες διαφορετικές ρυθμίσεις σου δίνει?mx1001 έγραψε:Σε λίγο και φωτό από τα νέα αποτελέσματα παρασκευης καφέ, από την άχνη που βγάζει πλέον ο μύλος ...Η άχνη είναι τόσο ψιλή που ο καφές εύκολα σβολιάζει μαζικά .
Re: Το εσωτερικό της Morris S1635EMG
Οπως αναφέρω αυτό το κόψιμο το πέτυχα μετά το πείραγμα. Να το χοντρύνω λές ?. Μ'αρεσει έτσι . Ακομα και έτσι ο χρόνος δεν πρέπει να ξεπερνά τα 25 sec ακομα και με πάτημα . Αρα καλά δεν είναι ?. Αν το αφήσω έτσι λεπτό πετυχαίνω χρόνο 20κάτι sec ακόμα και αμα δεν τον πατήσω (με το αυτόματο πάτημα που κάνει το λεβιέ) οπότε είναι διπλά πρακτικό το κόψιμο αυτό . Θα έχω ακριβείς χρόνους φωτό και αναλύσεις μέχρι άυριο .
Οπως προαναφερω το κουμπι γυρίζει 270 μοίρες αλλά δεν αλλάζουν και πολλά . Θα αλλάξουν εάν ξανα αφαιρέσω την βίδα που αναφέρω και ξεστρίψω το κουμπί όχι μοίρες αλλά ολόκληρες βόλτες .
Οπως προαναφερω το κουμπι γυρίζει 270 μοίρες αλλά δεν αλλάζουν και πολλά . Θα αλλάξουν εάν ξανα αφαιρέσω την βίδα που αναφέρω και ξεστρίψω το κουμπί όχι μοίρες αλλά ολόκληρες βόλτες .