Οδηγίες Αφαλάτωσης (Κιτρικό, Τρυγικό, Dezcal)
-
- Δημοσιεύσεις: 54
- Εγγραφή: Παρ Μάιος 17, 2019 5:28 pm
-
- Δημοσιεύσεις: 85
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 12, 2012 8:26 am
- Όνομα: Θανασης
- Μηχανή:: SAECO POEMIA HD8323
- Μύλος:: PORLEX TALL
- Τοποθεσία: Αθηνα
Re: Οδηγίες Αφαλάτωσης (Κιτρικό, Τρυγικό, Dezcal)
Αυριο θα κανω αφαλατωση στην poemia,πρωτη φορα θα χρησιμοποιησω dezcal,ενα φακελακι σκονη 28γρ φανταζομαι ειναι αρκετο κ απλα ακολουθω τις οδηγιες της philips...πρεπει να προσεξω κατι;
-
- Δημοσιεύσεις: 202
- Εγγραφή: Πέμ Δεκ 21, 2017 1:36 pm
- Μηχανή:: Lelit PL41 PLUST PID
- Μύλος:: Niche Zero
- Οι καφέδες μου:: Kudu, Mr Bean, Mokka, Cafeistas
Re: Οδηγίες Αφαλάτωσης (Κιτρικό, Τρυγικό, Dezcal)
Καλημέρα, έχει κανείς υπ' όψιν του αν υπάρχει κατάστημα στην Ελλάδα που να έχει αυτή τη στιγμή διαθέσιμο pully descaler?
-
- Δημοσιεύσεις: 466
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 07, 2019 12:58 pm
- Όνομα: Νικος
- Μηχανή:: Bezzera Unica
- Μύλος:: Niche Zero
- Τοποθεσία: Γαλατσι
Re: Οδηγίες Αφαλάτωσης (Κιτρικό, Τρυγικό, Dezcal)
Μετα απο 5 μηνες χρησης της καφετιερας με εμφιαλωμενο Κωστηλατας (χαμηλης σκληροτητας), εβγαλα το μανιταρι να δω τι θα βρω. Ενω ηταν πεντακαθαρο, κοιτωντας μεσα στο e61 ειδα ενα μαλακο λευκο ιζημα (αλατων λογικα) που δεν ειχε κολλησει κ μπορουσες ευκολα να μαζεψεις με πετσετα.
Παω για αφαλατωση ή το αφηνω ακομη?
Παω για αφαλατωση ή το αφηνω ακομη?
- ioannisz
- Δημοσιεύσεις: 197
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 30, 2017 8:29 pm
- Όνομα: Γιάννης
- Μηχανή:: ECM Giotto 2001 mod
- Μύλος:: Mazzer kony
- 2ος Μύλος:: niche zero
- Οι καφέδες μου:: Αιθιοπίες
- Τοποθεσία: Μαρούσι
Re: Οδηγίες Αφαλάτωσης (Κιτρικό, Τρυγικό, Dezcal)
Δεν θα ήταν άσχημη ιδέα να φύγουν αυτά. Φυσικά και δεν τα θέλεις εκεί. Μάλλον και εσωτερικά στην καμπάνα θα υπάρχουν κάποια.
Επίσης βλέπω και τα εμβολάκια να έχουν λίγο σκούρο χρώμα, το συνηθισμένο φαινόμενο στο χαλκό.
Η δική μου τακτική είναι να καθαρίζω (μόνο με ξινό) όλα αυτά τα μέρη του Ε61 ξεχωριστά πχ τα έμβολα ξεχωριστά από την καμπάνα κλπ κλπ
Αυτό που χρειάζεται να κάνεις (αλλά δυστυχώς κάποια στιγμή δεν θα το αποφύγεις) είναι προστατεύσεις το επινικέλωμα στα μέρη του Ε61 που περνά το νερό της εκχύλισης, δλδ εξωτερικά της καμπάνας (εσωτερικά δεν έχει - τουλάχιστον η δική μου). Επίσης εσωτερικά του Ε61 δεν υπάρχει επινικέλωση.
Οι τρόποι για να φύγει η επινικέλωση είναι τα άλατα που έχουν καθίσει για καιρό εκεί ή/και η παρατεταμένη έκθεση σε αφαλατικό υγρό. Άρα λοιπόν προσέχουμε και δεν κάνουμε υπερβολές ή είμαστε αδιάφοροι. Ακόμα και το καθάρισμα με ένα σφουγγαράκι βοηθά την διαδικασία.
Την πρώτη φορά έφτιαξα 500ml σε 70 βαθμούς νερό με ένα σακουλάκι ξινό (θεωρείται δυνατό διάλυμα) και έβαλα για λίγη ώρα μόνο τα εμβολάκια μου μέσα. Κράτησα ένα όμως και κοίταξα την διαφορά στην όψη μετά από μισή ώρα. Μέρα με νύχτα. Φυσικά αποφάσισα να το κάνω 1-2 φορές τον χρόνο άμα δω ότι έχουν μαζευτεί πολλά άλατα. Δυστυχώς όμως η καμπάνα μου είχε αρχίσει να ξεφλουδίζει επειδή την "έφαγαν" του άλατα του προηγούμενου ιδιοκτήτη. Εκεί ήταν μονόδρομος. Μπάνιο στο ξινό (μόνο το κάτω μέρος) και απαλό ξύσιμο μέχρι να βγεί όλο και να μην περάσει προς το πακ.
Βέβαια το νερό από το εξωτερικό μέρος της καμπάνας για να πάει προς το εσωτερικό μέρος περνά από ένα μεταλλικό φίλτρο και ένα ζινγκλέρ που τα βλέπεις όταν ανοίξεις την πάνω βίδα. Και αυτά θέλουν καθάρισμα.
Δυστυχώς το πρόβλημα της επινικέλωσης υπάρχει και έχει συζητηθεί και σε άλλο νήμα. Μία λύση είναι καμπάνα από κεραμικό υλικό ή ανοξείδωτο ατσάλι.
Έτσι πήρα την δικιά μου αλλά έγιναν έτσι και έτσι παραμένουν ...
ελπίζω να βοήθησα.
Επίσης βλέπω και τα εμβολάκια να έχουν λίγο σκούρο χρώμα, το συνηθισμένο φαινόμενο στο χαλκό.
Η δική μου τακτική είναι να καθαρίζω (μόνο με ξινό) όλα αυτά τα μέρη του Ε61 ξεχωριστά πχ τα έμβολα ξεχωριστά από την καμπάνα κλπ κλπ
Αυτό που χρειάζεται να κάνεις (αλλά δυστυχώς κάποια στιγμή δεν θα το αποφύγεις) είναι προστατεύσεις το επινικέλωμα στα μέρη του Ε61 που περνά το νερό της εκχύλισης, δλδ εξωτερικά της καμπάνας (εσωτερικά δεν έχει - τουλάχιστον η δική μου). Επίσης εσωτερικά του Ε61 δεν υπάρχει επινικέλωση.
Οι τρόποι για να φύγει η επινικέλωση είναι τα άλατα που έχουν καθίσει για καιρό εκεί ή/και η παρατεταμένη έκθεση σε αφαλατικό υγρό. Άρα λοιπόν προσέχουμε και δεν κάνουμε υπερβολές ή είμαστε αδιάφοροι. Ακόμα και το καθάρισμα με ένα σφουγγαράκι βοηθά την διαδικασία.
Την πρώτη φορά έφτιαξα 500ml σε 70 βαθμούς νερό με ένα σακουλάκι ξινό (θεωρείται δυνατό διάλυμα) και έβαλα για λίγη ώρα μόνο τα εμβολάκια μου μέσα. Κράτησα ένα όμως και κοίταξα την διαφορά στην όψη μετά από μισή ώρα. Μέρα με νύχτα. Φυσικά αποφάσισα να το κάνω 1-2 φορές τον χρόνο άμα δω ότι έχουν μαζευτεί πολλά άλατα. Δυστυχώς όμως η καμπάνα μου είχε αρχίσει να ξεφλουδίζει επειδή την "έφαγαν" του άλατα του προηγούμενου ιδιοκτήτη. Εκεί ήταν μονόδρομος. Μπάνιο στο ξινό (μόνο το κάτω μέρος) και απαλό ξύσιμο μέχρι να βγεί όλο και να μην περάσει προς το πακ.
Βέβαια το νερό από το εξωτερικό μέρος της καμπάνας για να πάει προς το εσωτερικό μέρος περνά από ένα μεταλλικό φίλτρο και ένα ζινγκλέρ που τα βλέπεις όταν ανοίξεις την πάνω βίδα. Και αυτά θέλουν καθάρισμα.
Δυστυχώς το πρόβλημα της επινικέλωσης υπάρχει και έχει συζητηθεί και σε άλλο νήμα. Μία λύση είναι καμπάνα από κεραμικό υλικό ή ανοξείδωτο ατσάλι.
Έτσι πήρα την δικιά μου αλλά έγιναν έτσι και έτσι παραμένουν ...
ελπίζω να βοήθησα.
Μηχανήματα παρελθόντος :Lelit Victoria PL91T, Gaggia Classic, Bezzera bz99s, Brasilia Century, Ascaso i2, Mazzer Super Jolly, K10
-
- Δημοσιεύσεις: 466
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 07, 2019 12:58 pm
- Όνομα: Νικος
- Μηχανή:: Bezzera Unica
- Μύλος:: Niche Zero
- Τοποθεσία: Γαλατσι
Re: Οδηγίες Αφαλάτωσης (Κιτρικό, Τρυγικό, Dezcal)
Ευχαριστω πολυ για τις πληροφοριες. Οντως φοβερη διαφορα μετα το καθαρισμα. Πρεπει να το δοκιμασω κ εγω καποια στιγμη
Αλλα ας πουμε πως εν μεσω καραντινας κ χωρις σημαντικη ποσοτητα αλατων, φοβαμαι να ανοιξω ολο το e61 γιατι οποιοδηποτε λαθος θα με αφησει χωρις μηχανη τις δυσκολες αυτες ωρες. Μια απλη αφαλατωση θα βοηθουσε? Ελπιζω πως ναι. Εχοντας διαβασει ολο το νημα εχω τις παρακατω αποριες:
1) για dezcal υργο που εχω, η αναλογια ειναι 50ml ανα μισο λιτρο νερου? Το αφηνουμε μιση ωρα σε κρυα μηχανη? Η παμε σε μικροτερη αναλογια κ ωρα?
2) Αν εχεις x ml μποιλερ, η προταση του νηματος ειναι να περασεις x ml απο το ακροφυσιο ατμου κ αλλα τοσα απο την κεφαλη? Δεδομενου οτι το μεγαλυτερο μερος της διαδρομης ειναι κοινο, γιατι να μην περασεις x ml απο την κεφαλη κ ελαχιστα ακομη ml απο το ακροφυσιο ατμου?
3) Για e61, διαβασα την προταση στο τελος να βαλεις τυφλο καλαθι κ να αφησεις τη μηχανη με το μοχλο σηκωμενο για να γεμισει αφαλατικο κ να καθαρισει το μανιταρι. Εχει οντως οφελος?
4) Σε συνεχεια του προηγουμενου, ειδα πως καποιοι λενε να αφησεις να πιασει πιεση το τυφλο, ωστε να περασει αφαλατικο κ απο την opv. Ολα καλα κ με αυτο?
Ελπιζω να μην κουρασα πολυ
Αλλα ας πουμε πως εν μεσω καραντινας κ χωρις σημαντικη ποσοτητα αλατων, φοβαμαι να ανοιξω ολο το e61 γιατι οποιοδηποτε λαθος θα με αφησει χωρις μηχανη τις δυσκολες αυτες ωρες. Μια απλη αφαλατωση θα βοηθουσε? Ελπιζω πως ναι. Εχοντας διαβασει ολο το νημα εχω τις παρακατω αποριες:
1) για dezcal υργο που εχω, η αναλογια ειναι 50ml ανα μισο λιτρο νερου? Το αφηνουμε μιση ωρα σε κρυα μηχανη? Η παμε σε μικροτερη αναλογια κ ωρα?
2) Αν εχεις x ml μποιλερ, η προταση του νηματος ειναι να περασεις x ml απο το ακροφυσιο ατμου κ αλλα τοσα απο την κεφαλη? Δεδομενου οτι το μεγαλυτερο μερος της διαδρομης ειναι κοινο, γιατι να μην περασεις x ml απο την κεφαλη κ ελαχιστα ακομη ml απο το ακροφυσιο ατμου?
3) Για e61, διαβασα την προταση στο τελος να βαλεις τυφλο καλαθι κ να αφησεις τη μηχανη με το μοχλο σηκωμενο για να γεμισει αφαλατικο κ να καθαρισει το μανιταρι. Εχει οντως οφελος?
4) Σε συνεχεια του προηγουμενου, ειδα πως καποιοι λενε να αφησεις να πιασει πιεση το τυφλο, ωστε να περασει αφαλατικο κ απο την opv. Ολα καλα κ με αυτο?
Ελπιζω να μην κουρασα πολυ
Re: Οδηγίες Αφαλάτωσης (Κιτρικό, Τρυγικό, Dezcal)
Έχω μια baby gaggia. Εδώ και κάμποσο καιρό παρόλο που την καθαρίζω με τα χημικά που πουλάνε για αυτές έχω το εξής θέμα: Η κεφαλή έχει 5 τρύπες από τις οποίες πρέπει να βγάζει νερό. 4 περιμετρικά και μία στο κέντρο. Οι δύο από αυτές τρέχουν κανονικά. Η τρίτη στάζει και οι άλλες δύο είναι σαν να μην υπάρχουν. Μπορώ να κάνω κάτι για αυτό; Κάποιος μου συνέστησε να χρησιμοποιήσω ξύδι (1 ξύδι, 2 νερό) και να προσπαθήσω με κάποια βελόνα μήπως τις ανοίξω. Το φοβάμαι μην κάνω ζημιά, και είπα να ρωτήσω εδώ μια και φαίνεται ότι υπάρχει αρκετή εμπειρία. Ευχαριστώ για την όποια συμβουλή.
Να προσθέσω ότι επειδή ασχολούμαι με οινοποίηση έχω και κιτρικό και τρυγικό οξύ στη διάθεσή μου.
Να προσθέσω ότι επειδή ασχολούμαι με οινοποίηση έχω και κιτρικό και τρυγικό οξύ στη διάθεσή μου.
-
- Δημοσιεύσεις: 79
- Εγγραφή: Τρί Δεκ 18, 2012 3:33 pm
- Μηχανή:: Gaggia Baby pid opv
- Μύλος:: Graef cm 702
- 2ος Μύλος:: Porlex Tall
- Οι καφέδες μου:: δοκιμάζω συνεχώς
- Τοποθεσία: Πάτρα
Re: Οδηγίες Αφαλάτωσης (Κιτρικό, Τρυγικό, Dezcal)
ξεβιδωσε τις 2 αλενοβιδες που εχει και βγαλε την κεφαλη. μετα καθαρισε την βαζοντας την μεσα σε νερο και κιτρικο ή τρυγικο .
αυτο πρεπει να το κανεις σε καθε αφαλτωση και η αφαλατωση να γίνεται χωρις την κεφαλη πανω. την κεφαλη θα την καθαριζεις ξεχωριστα.
και απο τις 5 τρυπες οι 4 πρεπει να βγαζουν νερο. η κεντρικη ειναι για να βιδωνει η σιτα.
αυτο πρεπει να το κανεις σε καθε αφαλτωση και η αφαλατωση να γίνεται χωρις την κεφαλη πανω. την κεφαλη θα την καθαριζεις ξεχωριστα.
και απο τις 5 τρυπες οι 4 πρεπει να βγαζουν νερο. η κεντρικη ειναι για να βιδωνει η σιτα.
Re: Οδηγίες Αφαλάτωσης (Κιτρικό, Τρυγικό, Dezcal)
Ευχαριστώ. Αυτό είναι εύκολο; Δηλαδή αν βγάλεις τις δύο βίδες βγαίνει και η κεφαλή εύκολα; Δεν το ήξερα.
Θα δοκιμάσω. Εννοείς τις δύο βίδες που έχει δίπλα στην κεντρική που βιδώνει η σίτα. ΔΕΝ εννοείς τις 4
που έχει περιμετρικά έξω από την κεφαλή. Θα προσπαθήσω. Ελπίζω να βγαίνει εύκολα....
Θα δοκιμάσω. Εννοείς τις δύο βίδες που έχει δίπλα στην κεντρική που βιδώνει η σίτα. ΔΕΝ εννοείς τις 4
που έχει περιμετρικά έξω από την κεφαλή. Θα προσπαθήσω. Ελπίζω να βγαίνει εύκολα....