Re: Ο Pharos της άλεσης - Προσθήκη μοτέρ.
- BasilTh
- Δημοσιεύσεις: 216
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 26, 2017 4:35 pm
- Όνομα: Βασίλης
- Μηχανή:: Bezzera Unica
- 2η Μηχανή:: Aeropress
- Μύλος:: Pharos Motorized
- 2ος Μύλος:: Major mod ssp v-rpm
- Οι καφέδες μου:: Acidity is not a crime
- Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
Re: Ο Pharos της άλεσης - Προσθήκη μοτέρ.
Παναγιώτη σ’ευχαριστώ πολύ.
1) Ο μύλος παραμένει χειροκίνητος . Ο σύνδεσμος που εφαρμόζει το μοτέρ ξεβιδώνει ώστε να ξαναβιδώσει η μανιβέλα. Έτσι τον χρησιμοποίησα στις καλοκαιρινές διακοπές.
2) Στο διαδίκτυο βρήκα διάφορες προσπάθειες να δοθεί κίνηση στον Pharos από χειροκίνητα δραπανοκατσάβιδα μέχρι κολονάτα δράπανα μηχανουργείου. Προτάσεις που δεν ήταν λειτουργικές.
Μόνο αυτή η υλοποίηση τράβηξε την προσοχή μου. (Σε αυτήν αναφέρεσαι ?)
[youtube][https://www.youtube.com/watch?v=zdFY-tSoz7c /youtube]
Είναι μια διάταξη σαν τους πολυκόφτες (multi) που χρησιμοποιούμε στις κουζίνες μας. Ετσι ξεκίνησα τις δοκιμές μου αλλά ο μύλος ήταν πολύ σκληρός για να δαμαστεί. Με το που άνοιγα την τροφοδοσία ο μύλος κλωτσούσε και περιστρεφόταν κατά 5-10 μοίρες πάνω στον πάγκο.
Έχω την εντύπωση ότι στο video του 2012,ο μύλος είναι στην έκδοση 0 (λιγότερο επιθετικός από τον σημερινό) η άλεση είναι για φίλτρου και ο καφές dark roast.
Το βασικό πρόβλημα του μύλου ( μεγαλύτερο και από την περιστροφή του ) είναι πώς θα ακινητοποιηθεί. Γι’ αυτό και η υλοποίηση μου χτίστηκε πάνω σε μια μακρόστενη ξύλινη βάση κοπής που έχοντας γωνία στη μία άκρη , σφηνώνει στην κούρμπα του πάγκου.
Όσο για τα μοτεράκια μινιατούρα, δίνεις μόνος σου την απάντηση. Υπερβολικό κόστος
1) Ο μύλος παραμένει χειροκίνητος . Ο σύνδεσμος που εφαρμόζει το μοτέρ ξεβιδώνει ώστε να ξαναβιδώσει η μανιβέλα. Έτσι τον χρησιμοποίησα στις καλοκαιρινές διακοπές.
2) Στο διαδίκτυο βρήκα διάφορες προσπάθειες να δοθεί κίνηση στον Pharos από χειροκίνητα δραπανοκατσάβιδα μέχρι κολονάτα δράπανα μηχανουργείου. Προτάσεις που δεν ήταν λειτουργικές.
Μόνο αυτή η υλοποίηση τράβηξε την προσοχή μου. (Σε αυτήν αναφέρεσαι ?)
[youtube][https://www.youtube.com/watch?v=zdFY-tSoz7c /youtube]
Είναι μια διάταξη σαν τους πολυκόφτες (multi) που χρησιμοποιούμε στις κουζίνες μας. Ετσι ξεκίνησα τις δοκιμές μου αλλά ο μύλος ήταν πολύ σκληρός για να δαμαστεί. Με το που άνοιγα την τροφοδοσία ο μύλος κλωτσούσε και περιστρεφόταν κατά 5-10 μοίρες πάνω στον πάγκο.
Έχω την εντύπωση ότι στο video του 2012,ο μύλος είναι στην έκδοση 0 (λιγότερο επιθετικός από τον σημερινό) η άλεση είναι για φίλτρου και ο καφές dark roast.
Το βασικό πρόβλημα του μύλου ( μεγαλύτερο και από την περιστροφή του ) είναι πώς θα ακινητοποιηθεί. Γι’ αυτό και η υλοποίηση μου χτίστηκε πάνω σε μια μακρόστενη ξύλινη βάση κοπής που έχοντας γωνία στη μία άκρη , σφηνώνει στην κούρμπα του πάγκου.
Όσο για τα μοτεράκια μινιατούρα, δίνεις μόνος σου την απάντηση. Υπερβολικό κόστος
- BasilTh
- Δημοσιεύσεις: 216
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 26, 2017 4:35 pm
- Όνομα: Βασίλης
- Μηχανή:: Bezzera Unica
- 2η Μηχανή:: Aeropress
- Μύλος:: Pharos Motorized
- 2ος Μύλος:: Major mod ssp v-rpm
- Οι καφέδες μου:: Acidity is not a crime
- Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
Re: Ο Pharos της άλεσης - Προσθήκη μοτέρ.
Χρησιμοποιώντας έναν ιδιαίτερα σκληρό κόκκο (La Meseta Colombia από CUP 10) αντιμετώπισα το εξής πρόβλημα.
O ιμάντας μετάδοσης κίνησης τρετσάριζε ( ολίσθαινε ) .Πρώτη φορά αντιμετώπιζε τόσο σκληρό κόκκο. Έτσι αναγκαστικά πρόσθεσα ένα ράουλο για να δημιουργηθεί μια διάταξη τεντωτήρα του ιμάντα. Μετά από αυτό O.K .Ελπίζω έτσι να αντιμετωπίσω και τον σκληρότερο κόκκο.
Με την ευκαιρία της αποσυναρμολόγησης φρόντισα και για την ηχομόνωση προσθέτοντας όπου μπορούσα ένα στρώμα από φελλό.
O ιμάντας μετάδοσης κίνησης τρετσάριζε ( ολίσθαινε ) .Πρώτη φορά αντιμετώπιζε τόσο σκληρό κόκκο. Έτσι αναγκαστικά πρόσθεσα ένα ράουλο για να δημιουργηθεί μια διάταξη τεντωτήρα του ιμάντα. Μετά από αυτό O.K .Ελπίζω έτσι να αντιμετωπίσω και τον σκληρότερο κόκκο.
Με την ευκαιρία της αποσυναρμολόγησης φρόντισα και για την ηχομόνωση προσθέτοντας όπου μπορούσα ένα στρώμα από φελλό.
-
- Δημοσιεύσεις: 684
- Εγγραφή: Τετ Ιούλ 27, 2016 2:21 pm
- Όνομα: Βασίλης
- Μηχανή:: Decent DE1XL
- Μύλος:: Ek43s
- Τοποθεσία: Πειραιας
Re: Ο Pharos της άλεσης - Προσθήκη μοτέρ.
Να δώσω κι εγώ με τη σειρά μου τα εύσημα για τη μετασκευή σου και κυρίως για τον κόπο σου.Σαν κάτοχος του μύλου ,είμαι αντιμέτωπος με τα προβλήματά του και καταλαβαίνω το λόγο για τον οποίο μπήκες σε τέτοια διαδικασία-αν και για εμένα ειναι υπερβολή περισσότερο για το χόμπι παρά για τη ''λογική'' .
Συγχαρητήρια και πάλι!
Συγχαρητήρια και πάλι!
-
- Δημοσιεύσεις: 208
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 19, 2014 10:59 am
- Όνομα: Βαγγέλης
- Μηχανή:: Expobar Brewtus IV-R
- 2η Μηχανή:: Saeco 8325
- Μύλος:: Compak K10 Conic
- 2ος Μύλος:: Mazzer Super Jolly E
- Οι καφέδες μου:: Assado, Mokka, Τaf, Cup10 και μπαγιάτικο
- Τοποθεσία: Ρέθυμνο Κρήτης
Re: Ο Pharos της άλεσης - Προσθήκη μοτέρ.
Συγχαρητήρια για τη δουλειά που έκανες. Παρά πολύ καλά. Μπράβο!!
Θα πρότεινα ακόμα να βάλεις λουρί χωρίς δόντι...πιστευω θα γλιστράει λιγότερο πάνω στην τροχαλία. Επίσης το ράουλο που έβαλες καλό θα ήταν να πάει από την απ εξω πλευρά του ιμάντα. Θα σου δημιουργήσει θέμα εκεί. Επίσης αν μπει απ εξω θα σε βολέψει καλύτερα στο να το τεντώνεις. Αργότερα μπορείς το ράουλο να το φτιάξεις από τέφλόν σε ένα τόρνο (αν δεν είναι ήδη). Μπράβο πάντως. Γίνεται εξαιρετική δουλειά...
Θα πρότεινα ακόμα να βάλεις λουρί χωρίς δόντι...πιστευω θα γλιστράει λιγότερο πάνω στην τροχαλία. Επίσης το ράουλο που έβαλες καλό θα ήταν να πάει από την απ εξω πλευρά του ιμάντα. Θα σου δημιουργήσει θέμα εκεί. Επίσης αν μπει απ εξω θα σε βολέψει καλύτερα στο να το τεντώνεις. Αργότερα μπορείς το ράουλο να το φτιάξεις από τέφλόν σε ένα τόρνο (αν δεν είναι ήδη). Μπράβο πάντως. Γίνεται εξαιρετική δουλειά...
- BasilTh
- Δημοσιεύσεις: 216
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 26, 2017 4:35 pm
- Όνομα: Βασίλης
- Μηχανή:: Bezzera Unica
- 2η Μηχανή:: Aeropress
- Μύλος:: Pharos Motorized
- 2ος Μύλος:: Major mod ssp v-rpm
- Οι καφέδες μου:: Acidity is not a crime
- Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
Re: Ο Pharos της άλεσης - Προσθήκη μοτέρ.
Βασίλη και Βαγγέλη σας ευχαριστώ πολύ.
Βαγγέλη συγχαρητήρια για την παρατηρητικότητα. Πράγματι ο ιμάντας πρέπει να ακουμπά με την πλάτη στο ράουλο. Αυτός είναι και ο σχεδιασμός. Απλώς για να γίνει αυτό χρειαζόταν ιμάντας κατά ένα νούμερο μεγαλύτερος ( +25 mm ) οπότε άφησα τον παλιό μέχρι ……….. .Το ράουλο είναι από πλαστικό και το χρησιμοποιούν στις γκαραζόπορτες.
Βαγγέλη συγχαρητήρια για την παρατηρητικότητα. Πράγματι ο ιμάντας πρέπει να ακουμπά με την πλάτη στο ράουλο. Αυτός είναι και ο σχεδιασμός. Απλώς για να γίνει αυτό χρειαζόταν ιμάντας κατά ένα νούμερο μεγαλύτερος ( +25 mm ) οπότε άφησα τον παλιό μέχρι ……….. .Το ράουλο είναι από πλαστικό και το χρησιμοποιούν στις γκαραζόπορτες.
- john21
- Δημοσιεύσεις: 349
- Εγγραφή: Παρ Μαρ 14, 2014 12:45 pm
- Όνομα: Γιάννης
- Μηχανή:: Ns Oscar
- Μύλος:: Sette 270
- 2ος Μύλος:: Pharos 2
- Οι καφέδες μου:: Taf,Taresso,Kudu,Cup10
- Τοποθεσία: Κομοτηνή
Re: Ο Pharos της άλεσης - Προσθήκη μοτέρ.
Βασίλη θυμάσαι μήπως τι διαστάσεις εχουν οι τροχαλιες που έχεις τοποθέτηση στην κατασκευή του μήλου ;
- BasilTh
- Δημοσιεύσεις: 216
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 26, 2017 4:35 pm
- Όνομα: Βασίλης
- Μηχανή:: Bezzera Unica
- 2η Μηχανή:: Aeropress
- Μύλος:: Pharos Motorized
- 2ος Μύλος:: Major mod ssp v-rpm
- Οι καφέδες μου:: Acidity is not a crime
- Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
Re: Ο Pharos της άλεσης - Προσθήκη μοτέρ.
.
Καλησπέρα Γιάννη
Βλέπω το owners club του μύλου μεγαλώνει .
Στην αρχική κατασκευή , η μεγάλη τροχαλία πάνω στο μοτέρ είναι 100mm και η μικρή τροχαλία που κινεί τον μύλο στα 60mm .
Στο μεταξύ, προστέθηκε πάνω στην τροχαλία του μοτέρ ( 100 mm ) και μια μικρότερη των 60 mm .
Έτσι ο μύλος μπορεί να αλέσει και στις 60 rpm , ενώ μέχρι τώρα άλεθε στις 100 rpm .
ΑΛΕΘΟΝΤΑΣ ΣΤΙΣ 60 ΣΤΡΟΦΕΣ :
Το να παρακολουθείς την άλεση σε slow motion είναι μαγευτικό .
Το φαινόμενο popcorn μέσα στον χώρο άλεσης ,έχει περιοριστεί , και έτσι μπορώ να παρακολουθήσω την άλεση χωρίς να έχω τοποθετήσει την ελαστική φλάντζα στις τρύπες από όπου τροφοδοτείται με κόκκους .
Επίσης ο ήχος της σύνθλιψης των κόκκων είναι τώρα πολύ ευδιάκριτος .
Γενικότερα κυριαρχεί η αίσθηση μιάς διαδικασίας φυσικής και όχι βίαιης και εξαναγκασμένης .
Από τεχνικής άποψης ,με αυτή την αλλαγή των στροφών , δεν παρατήρησα κάποια μεταβολή στους χρόνους εκχύλισης η στην γεύση . Η όποια μεταβολή της άλεσης στον άξονα fine-coasce δεν έγινε αντιληπτή από τις σίτες .Εξ άλλου όσο κι αν φαίνεται σαν downsizing κατά 40% , είναι απλώς μια μείωση κατά 40 rpm .
Καλησπέρα Γιάννη
Βλέπω το owners club του μύλου μεγαλώνει .
Στην αρχική κατασκευή , η μεγάλη τροχαλία πάνω στο μοτέρ είναι 100mm και η μικρή τροχαλία που κινεί τον μύλο στα 60mm .
Στο μεταξύ, προστέθηκε πάνω στην τροχαλία του μοτέρ ( 100 mm ) και μια μικρότερη των 60 mm .
Έτσι ο μύλος μπορεί να αλέσει και στις 60 rpm , ενώ μέχρι τώρα άλεθε στις 100 rpm .
ΑΛΕΘΟΝΤΑΣ ΣΤΙΣ 60 ΣΤΡΟΦΕΣ :
Το να παρακολουθείς την άλεση σε slow motion είναι μαγευτικό .
Το φαινόμενο popcorn μέσα στον χώρο άλεσης ,έχει περιοριστεί , και έτσι μπορώ να παρακολουθήσω την άλεση χωρίς να έχω τοποθετήσει την ελαστική φλάντζα στις τρύπες από όπου τροφοδοτείται με κόκκους .
Επίσης ο ήχος της σύνθλιψης των κόκκων είναι τώρα πολύ ευδιάκριτος .
Γενικότερα κυριαρχεί η αίσθηση μιάς διαδικασίας φυσικής και όχι βίαιης και εξαναγκασμένης .
Από τεχνικής άποψης ,με αυτή την αλλαγή των στροφών , δεν παρατήρησα κάποια μεταβολή στους χρόνους εκχύλισης η στην γεύση . Η όποια μεταβολή της άλεσης στον άξονα fine-coasce δεν έγινε αντιληπτή από τις σίτες .Εξ άλλου όσο κι αν φαίνεται σαν downsizing κατά 40% , είναι απλώς μια μείωση κατά 40 rpm .
- john21
- Δημοσιεύσεις: 349
- Εγγραφή: Παρ Μαρ 14, 2014 12:45 pm
- Όνομα: Γιάννης
- Μηχανή:: Ns Oscar
- Μύλος:: Sette 270
- 2ος Μύλος:: Pharos 2
- Οι καφέδες μου:: Taf,Taresso,Kudu,Cup10
- Τοποθεσία: Κομοτηνή
Re: Ο Pharos της άλεσης - Προσθήκη μοτέρ.
Ναι σιγά σιγά θα αρχίσω και εγώ την κατασκευή. Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση και το σχέδιο!
Μια άλλη ερώτηση στο έδρανο που έχεις τοποθέτηση έχεις κάνει (φωλιά) στην μπροστά πλευρά για να μην σηκώνεται;
Μια άλλη ερώτηση στο έδρανο που έχεις τοποθέτηση έχεις κάνει (φωλιά) στην μπροστά πλευρά για να μην σηκώνεται;
- BasilTh
- Δημοσιεύσεις: 216
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 26, 2017 4:35 pm
- Όνομα: Βασίλης
- Μηχανή:: Bezzera Unica
- 2η Μηχανή:: Aeropress
- Μύλος:: Pharos Motorized
- 2ος Μύλος:: Major mod ssp v-rpm
- Οι καφέδες μου:: Acidity is not a crime
- Τοποθεσία: Θεσσαλονικη
Re: Ο Pharos της άλεσης - Προσθήκη μοτέρ.
.
Το έδρανο είναι τύπου ( ματάκι ) και έχει κοπεί για να περιοριστεί το μήκος του .
Πρέπει να διαλέξεις κάποιο που να μην επιτρέπει την κίνηση του άξονα , δηλαδή το ρουλεμάν πρέπει να είναι ακινητοποιημένο στο κουζινέτο και να μην επιτρέπεται καμία κίνηση του εσωτερικού του δακτύλιου πέραν της περιστροφικής .Η τάση που ασκεί ο ιμάντας στήν τροχαλία - ρουλεμάν είναι μεγάλη , αλλά εμείς θέλουμε ο άξονας που θα μπεί στην μικρή τροχαλία για να μεταδίδει κίνηση στον μύλο να παραμένει κάθετος .
Το κομμένο τμήμα του έδρανου φωλιάζει , όπως φαίνεται στην εικόνα .
Η επιλογή του συγκεκριμένου μοτέρ έγινε για λόγους οικονομίας .
Αν ξεκινούσα σήμερα την κατασκευή , θα χρησιμοποιούσα ένα μικρό τριφασικό μοτέρ με οδήγηση από inverter .
Το κόστος θα τριπλασιαζόταν , αλλά θα μπορούσα να ρυθμίζω τις στροφές κατά βούληση .
Άλλωστε αυτή είναι η σύγχρονη τάση στους Hi-End μύλους.
Το έδρανο είναι τύπου ( ματάκι ) και έχει κοπεί για να περιοριστεί το μήκος του .
Πρέπει να διαλέξεις κάποιο που να μην επιτρέπει την κίνηση του άξονα , δηλαδή το ρουλεμάν πρέπει να είναι ακινητοποιημένο στο κουζινέτο και να μην επιτρέπεται καμία κίνηση του εσωτερικού του δακτύλιου πέραν της περιστροφικής .Η τάση που ασκεί ο ιμάντας στήν τροχαλία - ρουλεμάν είναι μεγάλη , αλλά εμείς θέλουμε ο άξονας που θα μπεί στην μικρή τροχαλία για να μεταδίδει κίνηση στον μύλο να παραμένει κάθετος .
Το κομμένο τμήμα του έδρανου φωλιάζει , όπως φαίνεται στην εικόνα .
Η επιλογή του συγκεκριμένου μοτέρ έγινε για λόγους οικονομίας .
Αν ξεκινούσα σήμερα την κατασκευή , θα χρησιμοποιούσα ένα μικρό τριφασικό μοτέρ με οδήγηση από inverter .
Το κόστος θα τριπλασιαζόταν , αλλά θα μπορούσα να ρυθμίζω τις στροφές κατά βούληση .
Άλλωστε αυτή είναι η σύγχρονη τάση στους Hi-End μύλους.
- john21
- Δημοσιεύσεις: 349
- Εγγραφή: Παρ Μαρ 14, 2014 12:45 pm
- Όνομα: Γιάννης
- Μηχανή:: Ns Oscar
- Μύλος:: Sette 270
- 2ος Μύλος:: Pharos 2
- Οι καφέδες μου:: Taf,Taresso,Kudu,Cup10
- Τοποθεσία: Κομοτηνή
Re: Ο Pharos της άλεσης - Προσθήκη μοτέρ.
Προσπαθούσα να καταλάβω από τις φωτογραφίες πως έχεις πιάσει το έδρανο στην μπροστά πλευρά αλλά για σιγουριά ρώτησα. Εγώ σκέφτομαι μια λίγο διαφορετική διάταξη. Σκέφτομαι να τοποθετήσω ένα έδρανο τύπου ωμέγα (στην φάτσα του μύλου) και να μπει κάθετα ο άξονας για την κίνηση του μύλου.
Για ποιο ακριβό μοτέρ το σκέφτηκα και εγώ αλλά θα ξέφευγε το κόστος θα προτιμούσα πχ να τσιμπήσω έναν niche zero και να μην πιανόμουν με κατασκευές και κόλπα.
Κάτι άλλο που με προβληματίζει είναι ο στατικός και η κατακράτηση που θα έχει ο μύλος αυτό δεν ξέρω πως ια αντιμετωπίσω.
Για ποιο ακριβό μοτέρ το σκέφτηκα και εγώ αλλά θα ξέφευγε το κόστος θα προτιμούσα πχ να τσιμπήσω έναν niche zero και να μην πιανόμουν με κατασκευές και κόλπα.
Κάτι άλλο που με προβληματίζει είναι ο στατικός και η κατακράτηση που θα έχει ο μύλος αυτό δεν ξέρω πως ια αντιμετωπίσω.