Αυτόνομο μπόιλερ προθέρμανσης σε Gaggia Classic
Αυτόνομο μπόιλερ προθέρμανσης σε Gaggia Classic
Όλα ξεκίνησαν όταν ανακάλυψα μια ξεχασμένη delonghi (μοντέλο της ‘’πλάκας’’ αξίας περίπου 50 euro).Ανοίγοντας την είδα το συγκεκριμένο μποιλερ,χωρις το καπάκι το οποίο και κατασκεύασα σε μηχανουργείο.Αφησα ανέπαφες τις 4 έδρες περιμετρικά και κόλλησα μια στρογγυλή τάπα αλουμινίου 4 χιλιοστών ώστε να μπορώ να κάνω με κολαούζο 2 πάσα 1/8 της ίντσας για τα ρακορ εισόδου-εξόδου και ένα πάσο 1/4 για εξαέρωση.Οσο αναφορά τα ηλεκτρολογικά του άλλαξα το θερμοστάτη με διπολικό ο οποίος ανοίγει στους 70ΟC και τοποθέτησα μια θερμική ασφάλεια η οποία ‘’σκάει’’ στους 92C ώστε να μην έχω τυχόν βρασμό.Για να σιγουρέψω την όλη κατάσταση ανοιγοκλείνω το μπόιλερ με δικό του διακόπτη ,κλέβοντας ρεύμα (και γειωση….!!!!!)από την παροχή στο πίσω μέρος του σασί.Με αυτοσχέδια βάση και λαστιχένια σινεμπλοκ το στήριξα στους αεραγωγούς στο πίσω μέρος.Μετα από 8-10 καφεδάκια και ανάλογες μετρήσεις ,τα αποτελέσματα είναι καταπληκτικά.Εχω 300-320ml νερού θερμοκρασίας 78-82C σε κάτι λιγότερο από 2 λεπτά αρκετά για 2 καφέδες και αφρόγαλα!!!Με τη χρήση PID και του μπόιλερ η πτώση της θερμοκρασίας είναι μόλις 1C.Το δε αφρόγαλα παιχνιδάκι ακόμα και για μένα τον ανίδεο στην παρασκευή του μιας και είμαι λάτρης του espresso.Όσο για τη δεξαμενή ,γεμίζει πάλι από το πλαστικό της οροφής με σωληνάκι σιλικόνης και αυτοσχέδιο χωνί μόνο μέρος της μηχανής που καταστράφηκε είναι το συγκεκριμένο πλαστικό,κοβοντας τη χοάνη και τοποθετώντας το διακόπτη του μποιλερ(μικρο το κακό αξία του δε πρέπει να είναι πάνω από 5-6 euro σε περίπτωση που κάποιος θέλει να το αλλάξει).Ολη η ηλεκτρολογική διάταξη έμεινε ως έχει χωρίς να αλλάξει τιποτα(όλα έγιναν μέσω by-pass).
- PaNoSS
- Δημοσιεύσεις: 505
- Εγγραφή: Κυρ Δεκ 26, 2010 9:48 pm
- Όνομα: Παναγιώτης
- Μηχανή:: Rocket R58v2
- 2η Μηχανή:: Gaggia Baby Twin PID
- Μύλος:: OE Pharos v2.0
- 2ος Μύλος:: Ascaso iSteel i2mini
- Οι καφέδες μου:: Mokka, Redd, Nomad, Square Mile
- Τοποθεσία: Πάτρα
Re: Αυτόνομο μπόιλερ προθέρμανσης σε Gaggia Classic
πολυ καλη σκεψη και πολυ καλη δουλεια..μπραβο..
μπορεις να μας δειξεις φωτο πως το τοποθετησες μεσα στη μηχανη? και δλδ ολο το κυκλωμα ειναι εντελως ξεχωριστο με την λειτουργια της μηχανης? η προθερμανση ενεργοποιειται οποτε θελεις εσυ?
επεισης που συνδεσες εισαγωγη εξαγωγη νερου?
μπορεις να μας δειξεις φωτο πως το τοποθετησες μεσα στη μηχανη? και δλδ ολο το κυκλωμα ειναι εντελως ξεχωριστο με την λειτουργια της μηχανης? η προθερμανση ενεργοποιειται οποτε θελεις εσυ?
επεισης που συνδεσες εισαγωγη εξαγωγη νερου?
- Angeldust
- Δημοσιεύσεις: 404
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 07, 2013 2:58 am
- Όνομα: Kostas
- Μηχανή:: Gaggia Classic gold
- 2η Μηχανή:: Grimac Cialdina(ese)
- Μύλος:: Saeco M2002
- 2ος Μύλος:: Hand mill
- Οι καφέδες μου:: Segafredo,Ethiopia Sidamo
- Τοποθεσία: Tirana
- Επικοινωνία:
Re: Αυτόνομο μπόιλερ προθέρμανσης σε Gaggia Classic
συγχαρτιρια.Τώρα η μηχανή έχει γίνει τούρμπο.Κάτι που δεν κατάλαβα:το κρύο νερό το πας στο πάτο μέσο σωλήνας για να σηκώσει το ζεστό επάνω οι απλά μπαίνει από την κορυφοι.Κανονικά θα πρέπει να μπει από κάτω με κλείσει για να στροβιλίζει μέσα και να αναμειγνύεται ομαλά το κρύο με το ζεστό νερό.Έχω και εγώ ένα τέτοιο boiler χωρίς καπάκι αλλα το μυαλό μου έχει πάει να το φτιάξω μονο για ατμό και από μέσα να περνάει χάλκινο σωλήνα για προθέρμανση του νερού για την παρασκευή του καφέ.Ένα φωτό πως είναι στpιμογμενα μέσα στην μηχανή λείπει.
Re: Αυτόνομο μπόιλερ προθέρμανσης σε Gaggia Classic
Εχω εσωτερικη διαταξη τετοια ,δυστυχως χωρις φωτο,με σωληνάκια σιλικόνης που κατευθυνουν σωστα το ζεστο στην OPV.
Re: Αυτόνομο μπόιλερ προθέρμανσης σε Gaggia Classic
Για να βοηθήσω να γίνει ακόμη πιο κατανοητό το θέμα με τη συγκεκριμένη πατέντα θα αναφέρω τα εξής.Κλεβοντας ρεύμα και γείωση από το πίσω μέρος εσωτερικά του σασί όλο το κόλπο λειτούργει ΑΥΤΟΝΟΜΑ με δικό του διακόπτη χωρίς καν να ανοίξει το on/off της μηχανής( καλώδια με το πώς κλέβω το ρεύμα φαίνονται στη τρίτη φωτογραφία καθώς και ο διακόπτης). Το μπόιλερ όπως φαίνεται χωρίζει στα δυο.Ετσι μπόρεσα το ρακόρ της εισαγωγης,αυτό που συνδέεται με την αντλια,με προεκτάσεις να το κατεβάσω στον πάτο του μπόιλερ για ευνόητους λόγους. Αυτό που χρειάζεται απαραίτητα μετά το τέλος της εγκατάστασης είναι η ρύθμιση της πίεσης λίγο πιο ψηλά γιατί το μπόιλερ είναι μεγάλο.Ετσι χρειάστηκε να ΄΄ανοιξω΄΄τη βαλβίδα μια πλήρη στροφή για ξαναπάρω τα 9,4 bar που είχα πριν την εγκατάσταση του μπόιλερ.
Re: Αυτόνομο μπόιλερ προθέρμανσης σε Gaggia Classic
Οριστε και η εσωτερικη διαταξη. Με προσθηκες κατεβασα το κρυο στο πατο του μποιλερ κοντα στην αντισταση.Ελπιζω να βοηθησα οσους θελουν να πατενταρουν κατι αναλογο.Θελω τη βοηθεια .....και γνωμη καποιου που γνωριζει από φλαντζοκολλες στεγανοποίησης.θελω να δοκιμασω την πατεντα σε μηχανη φιλου με ιδιο μποιλερ το οποιο όμως θελει στεγανοποιηση.Που μπορω να βρω φλαντζοκολλα καταλληλη για νερο με αντοχες σε θερμοκρασια εως 120C και πιεση 12 bar??
-
- Δημοσιεύσεις: 329
- Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 28, 2012 5:37 pm
- Όνομα: Δημητρης
- Μηχανή:: LaSanMarco 95 single
- Μύλος:: LaSanMarco sm90t
- 2ος Μύλος:: Mazzer SJ
- Οι καφέδες μου:: φρεσκαδουρες
- Τοποθεσία: Νεα Αρτακη, Manchester
Re: Αυτόνομο μπόιλερ προθέρμανσης σε Gaggia Classic
Η συγκεκριμενη υπαρχει σε ολα τα μαγαζια με ανταλλακτικα αυτοκινητων και η τιμη της ειναι περιπου 5 ευρω!
Επισης μπορειτε να τη βρειτε και σε βενζιναδικα ειναι πολυ κοινοτυπη φλατζοκολα!
Επισης μπορειτε να τη βρειτε και σε βενζιναδικα ειναι πολυ κοινοτυπη φλατζοκολα!
Re: Αυτόνομο μπόιλερ προθέρμανσης σε Gaggia Classic
Μετα από παρα πολύ ψαξιμο κατεληξα ότι η μονη φλαντζοκολλα που εχει την καταλληλη πιστοποιηση ειναι η loctite 510(και μονο αυτη).Μεχρι και ειδικο χημικο τροφιμων ρωτησα!!!!Υπαρχει σε κατάστημα στην Μοναστηριου 40-θεσσαλονικη.Τωρα θα ηθελα να ρωτησω το εξης(την επισημανση μου την εκανε ενας καλος πλεονφιλος ο οποιος δεν γραφει στο forum εδώ και καιρο).Θα πρεπει η εκτονωση της opv να μην πεφτει στη δεξαμενή του κρυου αλλα να γυριζει πριν την προθερμανση,Αν αυτό ισχυει.....;;;; μηπως θα μπορουσα να στειλω με αντεπιστροφή βαλβιδα(ρακορ)την εκτονωση πισω στο μποιλερ της προθέρμανσης;;;Και όλα αυτά και για να μην χανεται ζεστο νερο και για να μην ζεσταινεται το κρυο το οποιο το τραβαει η αντλια(μπορει να παθει ζημεια).