Episode II : Attack of the SSRs
Οι αντιστασεις θερμαινονται μεχρι, ειτε να τους κοψεις το ρευμα, ειτε να καουν. Πρεπει λοιπον να τους κοψεις το ρευμα και μαλιστα σε ενα σημειο, που θα εχεις μια επιθυμητη θερμοκρασια.
Τα ssr, δουλευουν με ενα απλο τροπο. Εχουν 2 επαφες χαμηλου ρευματος και 2 υψηλου. Οση ωρα περναει ρευμα απο τις επαφες χαμηλου, τοσο περναει και απο τις επαφες υψηλου. Στις υψηλου συνδες τους δυο ακροδεκτες που θα βγαλεις απο το θερμοστατη του ατμου και τελειωσες. Για τις επαφες χαμηλου ομως, θελει δουλεια. Πρωτον, θα χρειαστεις ενα ρευμα 12 volt. Επειδη δεν υπαρχει καπου μεσα στη μηχανη τετοιο ρευμα, θα πρεπει να το δημιουργησεις. Με ενα μετατροπεα θα κανεις τα 220volt, εναλασσομενου, ρευματος (που θα παρεις απο το ιδιο σημειο που δινεις ρευμα στο pid), σε 12 volt, συνεχους ρευματος. Αυτα τα 2 καλωδια που θα παρεις απο τον μετατροπεα, θα τα ριξεις πανω στις επαφες χαμηλης τασης του ssr. Ετσι, μολις αναβει η μηχανη και πατησεις το κουμπι του ατμου, θα δουλευουν οι αντιστασεις, για πα
νταααα.
Εκει ερχεται το pid, με το ρελε του alarm. να δωσει τη λυση. Το ρελε δουλευει σχεδον με τον ιδιο τροπο που δουλευει το ssr. Δυο επαφες χαμηλης τασης, που ελεγχουν δυο αλλες μεγαλυτερης. Τις δυο χαμηλης τασης, τις ελεγχει το pid. Δεν σε ενδιαφερουν. Μολις του ρυθμισεις σε ποια θερμοκρασια θες να κλεινει το ρελε, το αφηνεις να κανει τη δουλεια του. Τις αλλες δυο ομως, τις χρειαζεσαι για να ανοιγοκλεινεις το ssr. Σκεψου ενα διακοπτη, που θα κλεινει ενα αλλο διακοπτη, που θα κλεινει τις αντιστασεις
. Για να τις χρησιμοποιησεις, κοβεις το ενα απο τα 2 καλωδια που φευγουν απο τον μετατροπεα και πανε στο ssr, και τις δυο ακρες που μολις δημιουργησες τις συνδες πανω στο ρελε του pid.
Και με αυτο το τροπο, μολις καταφερες να ελεγχεις τον ατμο, μεσω του pid
Στα διαδικαστικα τωρα:
Αυτος ο μετατροπεας δειχνει καλος:
http://www.ebay.com/itm/AC-85V-263V-to- ... 51aeaed3fc
Στις επαφες 1 και 2, βαζεις το ρευμα που θα παρεις απο τη μηχανη, τα 220 volt. Δεν υπαρχει πολικοτητα, τα βαζεις οπως να'ναι.
Η επαφη 3, ειναι η γειωση. Εκει βαζεις ενα καλωδιο και το συνδες με τις υπολοιπες γειωσεις τις μηχανης (τα κιτρινα-πρασινα καλωδια)
Οι 4 και 5 ειναι οι εξοδοι του μετατροπεα, που θα συνδεσεις στο ssr. Εδω η πολικοτητα παιζει ρολο. Το + με την θετικη επαφη του ssr, και το - με το - Σε ενα απο αυτα τα καλωδια, θα παρεμβαλεις το ρελε του pid.
Βλεπω οτι μενεις Αγγλια, οποτε τα κατεχεις τα εγγλεζικα. Ριξε μια ματια στον οδηγο που εβαλε ο Ιωσηφ. Τα εξηγει πολυ καλα και με εικονες. Απλως εκει που λεει να μετρας με πολυμετρα τους διακοπτες και τα τοιαυτα, μη δωσεις σημασια. Αυτος το κανει με τον δυσκολο τροπο, για να γλυτωσει το δευτερο ssr.
viewtopic.php?f=16&t=3006&start=70#p47424
ΥΓ
Αν γινεται να ενωθουν οι δυο δημοσιευσεις, θα ημουν υποχρεος.